شناسهٔ خبر: 67690060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برپایی عزای شهادت سیدوسالار دشت نینوا در استان همدان

مردمان دیار دارالمومنین همدان همزمان با روز عاشورا و هم نوا با سایر ایرانیان، بار دیگر شوروشعور حسینی را در دیده جهانیان به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با عاشورای حسینی (ع) با راه‌اندازی دسته‌های پرشور عزاداری، یاد و خاطر سالار دشت کربلا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را در روز عاشورا، زنده نگه داشتند.

عشق و دلدادگی مردم استان همدان در همه جا موج می‌زند، اگر چه گرمای ۴۰ درجه بر کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای استان حاکم است اما فریادحسین خواهی رساتر از آن است که این حرارت تابستانه مانع آن شود، این را از قدم‌های استوار عاشقان سیدالشهدا در دسته‌های عزاداری و چهره‌های محزون دلباختگان ثارالله می‌توان فهمید.

کودکان شهر آموخته‌اند که باید منادی فردای عاشورا شوند و امروز جانانه و عاشقانه همراه با والدین خود در دسته های عزاداری حضور یافته‌اند تا صدای طبل‌های عاشورایی را زنده نگه دارند.

جمعیت پرشور در کوچه‌ها و معابر شهرها و همه مناطق استان دیده می‌شود، دیده‌های حسرت زده، سیل اشک‌ها را از جای جای این دیار روانه سیمای سیاه پوش این مناطق می‌کنند و در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی (ع) گریانند.

امسال نیز همچون گذشته شاهد عزاداری تمامی هیات عاشوراییان و تکایا هستیم و جمعیت چند صد هزار نفری دل‌ها را روانه عرش آسمان کرده و در معابر، حسینه‌ها، تکایا و مساجد عزادار امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.

46

نظر شما