شناسهٔ خبر: 67687939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایش شور و شعور حسینی مردمان دیار الوند در روز عاشورا

همدان- ایرنا- طنین فریادهای یا حسین (ع) مردمان دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با روز عاشورا هم نوا با سایر ایرانیان، بار دیگر نهضت کربلا و حماسه سیدالشهدا در ایستادگی مقابل ظلم و جور را در اذهان زنده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با عاشورای حسینی (ع) با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، یاد و خاطر سالار و سیدالشهدا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را در روز عاشورا، زنده نگه داشتند.

عشق و دلدادگی در همه جا موج می‌زند، اگر چه گرمای ۴۰ درجه بر کوچه‌ها و خیابان‌های شهر حاکم است اما فریادحسین خواهی رساتر از آن است که این حرارت تابستانه مانع آن شود، این را از قدم‌های استوار عاشقان سیدالشهدا در دسته‌های عزاداری و چهره‌های محزون دلباختگان ثارالله می‌توان فهمید.

کودکان شهر آموخته‌اند که باید منادی فردای عاشورا شوند و امروز جانانه و عاشقانه همراه با والدین خود در دسته های عزاداری حضور یافته‌اند تا صدای طبل‌های عاشورایی را زنده نگه دارند.

جمعیت پرشوری در کوچه و معابر شهر دیده می‌شود، دیده‌های حسرت زده، سیل اشک‌ها را از جای جای این دیار روانه سیمای سیاه پوش این شهر می‌کنند و در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی (ع) گریانند.

صدای طبل‌ها در کوچه‌های شهر پیچیده و عزاداران حسینی در سوگ حضرت علی اصغر (ع) ، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت قاسم بن حسن (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) خانه هایشان را به سرای دلدادگی تبدیل کرده و اشک و آه و ناله را روانه چشمه بیکران بهشت می‌کنند.

امسال چون گذشته شاهد عزاداری بسیاری از هیات عاشوراییان و تکایا و عاشوراییان هستیم و جمعیت چند صد هزاری دل‌ها را روانه عرش آسمان کرده و در معابر، حسینه‌ها، تکایا و مساجد عزادار حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.

نظر شما