شناسهٔ خبر: 68203127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور هشدار مدیریت مصرف به دلیل کمبود منابع تامین آب شرب در دماوند

دماوند - ایرنا - مدیر آبفای شهر دماوند با بیان اینکه صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب برای پیشگیری از افت فشار ضروری است ،خواستار همکاری همه‌جانبه شهروندان برای عبور از این شرایط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی قربانی مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند، با اشاره به مشکلات اخیر در تأمین آب شرب به دلیل گرمای هوا و کمبود منابع، از تمامی مشترکین درخواست کرد تا در ایام پایانی هفته نسبت به مدیریت صحیح مصرف آب اقدامات جدی انجام دهند.

وی تأکید کرد: افزایش مصرف آب در این روزها می‌تواند منجر به بروز افت فشار در شبکه آب شود.

قربانی از مشترکین خواست تا با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف، به‌ویژه با توجه به نکات زیر، در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند، خودداری از استفاده از آب شرب برای مصارف غیرضروری مانند شستشوی فرش، حیاط، پارکینگ و ... جلوگیری از باز ماندن مستمر و بی‌دلیل شیر آب هنگام شستشوی ظروف، البسه و استحمام.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، این امر را یک الزام جدی و ضرورت همگانی دانست و خواستار همکاری همه‌جانبه شهروندان برای عبور از این شرایط شد.

شب گذشته اداره آب و فاضلاب شهر دماونداعلام کرد: تانکرهای سیار آبرسانی در پی کمبودآب پس از قطعی برق در برخی نقاط شهر دماوند -چهارشنبه شب - تا صبح فردا- پنج شنبه - در حال خدمت‌رسانی توزیع آب هستند.

به گزارش ایرنا، این اداره چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه ای با اشاره به قطع برق که منجر به نقص در تامین و تولید آب شرب این شهرستان شده از اهالی خواست که نسبت به ذخیره‌سازی آب برای مصارف ضروری اقدام کنند.

این منبع یاد آوری کرد که تا ساعات ابتدایی صبح فردا آب شرب برخی از نقاط گیلاوند و دماوند دچار افت فشار و قطعی است که البته تانکرهای سیار آبرسانی در سطح شهر در حال خدمات رسانی و عرضه اب می باشند.

قطعی ٢ ساعته برق در شهرستان دماوند

اسدی، رئیس اداره برق منطقه دماوند در خصوص قطعی برق اظهار کرد: به علت ناترازی تولید و مصرف و افت فرکانس شبکه برق پست فوق توزیع عامری قطع شد که تقریبا تمامی دماوند و گیلاوند و بخشی از شهر رودهن و همچنین روستاهای اطراف فاقد برق هستند.

وی افزود: طی زمان‌بندی صورت گفته حداکثر به مدت دو ساعت طول می‌کشد.

نظر شما