شناسهٔ خبر: 68203124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

به جای خرید سکه یا طلای آب شده، مصنوعات فاکتوردار خرید کنید

مائده شاه‌نظری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، برای جلوگیری از تغلب و زیان دیدن به مردم توصیه کرد: به کسانی که با هدف سرمایه‌گذاری قصد خرید طلا دارند، توصیه می‌شود که کار ساخته شده بخرند، زیرا که این مصنوعات کد تولید دارد و توسط ادارهٔ استاندارد رصد می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا نیک‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، نیاز به آموزش‌های امور مالیاتی را در هر مقطع سنی و صنفی جدی دانست و اظهار کرد: ما با توجه به مسائل جامع تجارت و سامانه مؤدیان که به تازگی به‌روز شده است، جلسات آموزشی زیادی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با فعالان اصناف برگزار کردیم که با استقبال از سوی همکاران مواجه شد. با توجه به اینکه امروزه نحوهٔ محاسبات مالیاتی تغییر کرده و الکترونیک شده است، نیاز به کسب آموزش بیشتر احساس می‌شود.

او ادامه داد: توصیه من به همکاران صنف طلا و جواهر این است که سامانه مؤدیان را رصد کنند، فاکتورهای لازم را در سامانه ثبت و از واریزی‌های غیر معقول به حساب خود خودداری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، برای جلوگیری از تقلب و زیان دیدن به مردم توصیه کرد به جای خرید طلای آب شده طلای ساخته شده بخرند چراکه درصد خطای مصنوعات ما صفر و بهتر است به جای خرید سکه یا طلای آب شده، مصنوعات طلا با فاکتور سربرگ‌دار از واحد را خریداری کنند تا از هرگونه تقلب و کلاهبرداری در امان بمانند.

کسب آموزش‌های مالیاتی، مانعی برابر چالش‌های آتی

علی موزرانی، نائب رئیس اول اتحادیۀ طلا و جواهر اصفهان نیز گفت: پیش از این، ادارهٔ دارایی با مؤدیان تعامل رو در رو داشت و فعالان صنفی با گفت‌وگو و توافقات مالیات خود را مشخص می‌کردند، اما با شرایط امروز، آشنایی با تکالیف مالیاتی به آنان کمک می‌کند که راحت‌تر کار خود را به سرانجام برسانند. تکالیف دارایی زیاد شده و همکاران ما وقت زیادی برای این مسائل از دست می‌دهند، بنابراین دنبال مسیر راحت‌تر می‌گردند.

وی افزود: قبلا سالی یک بار به ادارهٔ دارایی مراجعه می‌کردند، اما الان با اظهارنامه‌های سه ماهه و سالانه مدام با مقوله‌ای چون مالیات مواجه هستند. کسب آموزش‌های لازم و مشورت یک مشاور مالیاتی به آنان کمک می‌کند که در آینده با چالش مواجه نشوند و این مسیر برای آنان هموارتر شود.

او خاطرنشان کرد: طبق آماری که سازمان امور مالیاتی ارائه داده تقریبا شفافیت روز به روز در بخش تجاری و افراد حقیقی در حال افزایش است. برای فعالان صنفی نیز بهتر است تکالیفی که منجر به جریمه شدن آنها می‌شود را انجام ندهند و در جلسات آموزشی، آموزش ببینند و به سوالات‌شان پاسخ داده شود.

انتهای پیام

نظر شما