شناسهٔ خبر: 67685110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار خبر داد؛ فرماندار خبر داد؛

مهار آتش در ارتفاعات «سررگ خواجوی ها» دزپارت مهار آتش در ارتفاعات «سررگ خواجوی ها» دزپارت

رحمانی از مهار آتش سوزی گسترده در ارتفاعات منطقه سررگ خواجوی‌ها این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید رحمانی فرماندار دزپارت در ارتباطی با شبکه استانی خوزستان گفت: شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳، وقوع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت اطلاع رسانی شد و نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و جوامع محلی برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند.

او با اشاره سختگذر بودن منطقه، افزود: باتلاش نیروها، آتش در صبح امروز، دوشنبه ۲۵ تیرماه خاموش شد، ولی در بعدازظهر امروز باتوجه به وزش باد، آتش دوباره شعله ور و با پیگیری استانداری خوزستان، درخواست اعزام بالگرد آبپاش از ستاد مدیریت بحران کشور داده شد.

آقای رحمانی پوشش گیاهی منطقه را درختان گردو، بلوط، بادام و علت آتش سوزی را آتش زدن بقایای کشاورزی توسط کشاورزان منطقه عنوان کرد و ادامه داد: باتلاش بی وقفه، ساعاتی قبل آتش سوزی مهار شد و میزان خسارت توسط کارشناسان درحال بررسی است.

سیدجمال موسویان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان نیز گفت: این آتش سوزی از دیروز آغاز و دو بار با تلاش نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی و ... مهار شد، ولی گرمای بی سابقه و پوشش گیاهی غنی و وزش باد شدید در منطقه باعث آتش سوزی مجدد شد که باتلاش نیرو‌های انسانی، حریق در ساعت ۲۱ امشب بطور کامل خاموش شد و درحال حاضر پنج گروه از نیرو‌های ویژه یگان حفاظت استان خوزستان که از شهرستان‌های باغملک، ایذه و اهواز برای خنک سازی در عرصه مستقر هستند.

او افزود: سطح خسارت دیده از آتش سوزی شامل؛ مرتع و درختان حدود ۱۰۰ هکتار است و علت حادثه، سرایت آتش از اراضی کشاورزی توسط یکی از کشاورزان منطقه بوده که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی کرده است.

دزپارت در یک منطقهٔ کوهستانی و سختگذر از سلسله جبال زاگرس واقع شده و مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. این شهرستان از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود می‌شود و عمده درختان ارتفاعات سررگ خواجوی‌ها از نوع بلوط، بادام و گردو هستند.

نظر شما