شناسهٔ خبر: 67684328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهار ۸۰ درصد آتش سوزی در جنگل‌های دزپارت/ درخواست بالگرد آبپاش داده شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۸۰ درصد آتش سوزی در جنگل‌های منطقه سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت خاموش شده و درخواست اعزام بالگرد آبپاش به منطقه داده ایم.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی به خبرنگار ما گفت: آتش سوزی از شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ در جنگل‌های ارتفاعات بالادست سررگ خواجوی‌ها رخ داد و بلافاصله‌های نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج، جوامع محلی و ... در منطقه حضور یافتند و آتش را مهار کردند، اما ظهر امروز مجدد آتش در این منطقه شلعه ور شد.
 
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش سوزی مهار شده است، افزود: برای ۲۰ درصد باقیمانده آتش سوزی، باتوجه به سختگذر بودن منطقه و وسعت حریق، از ستاد مدیریت بحران کشور درخواست اعزام بالگرد آبپاش داده شده و امیدواریم در اعزام بالگرد، آتش بطور کامل مهار و از پیشروی و خسارت بیشتر جلوگیری شود.
 
دزپارت در یک منطقهٔ کوهستانی و سختگذر از سلسله جبال زاگرس واقع شده و مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. این شهرستان از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود می‌شود و عمده درختان ارتفاعات سررگ خواجوی‌ها از نوع بلوط، بادام و گردو هستند.
 
فاصله شهرستان دزپارت تا مرکز استان خوزستان (اهواز)، ۲۲۵ کیلومتر و تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ۱۹۰ کیلومتر و تا مرکز استان اصفهان (اصفهان) ۲۷۰ کیلومتر است.

نظر شما