شناسهٔ خبر: 67679595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آتش در جنگل‌های دزپارت دوباره شعله ور شد

اهواز - آتش در جنگل های ارتفاعات بالادست سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت دوباره شعله ور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آتش در جنگل‌های ارتفاعات بالادست سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت دوباره شعله ور شد. شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ جنگل‌های سررگ خواجوی دچار آتش سوزی شدند و به بیش از سه هکتار از اراضی این منطقه خسارت وارد کرد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی، جوامع محلی، بسیج و امدادگران مهار شد.

باوجود مهار آتش در این منطقه، ساعتی قبل شعله ور شدن آتش در این منطقه کوهستانی اطلاع رسانی شد. اطلاعات تکمیلی از وسعت و علت آتش سوزی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان دزپارت در منطقه کوهستانی خوزستان واقع شده که مناطق مختلف آن پوشیده از جنگل و مرتع هستند. دهدز در یک منطقهٔ کوهستانی و سختگ ذر از سلسله جبال زاگرس واقع شده و مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. این شهر از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود می‌شود.

فاصله شهر دهدز تا مرکز استان خوزستان (اهواز)، ۲۲۵ کیلومتر و تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ۱۹۰ کیلومتر و تا مرکز استان اصفهان (اصفهان) ۲۷۰ کیلومتر است.

نظر شما