شناسهٔ خبر: 67680636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نهمین روز محرم‌الحرام صورت گرفت؛

تجمع بزرگ سوگواران تاسوعای حسینی در حرم شهدای گمنام بهاباد

یزد- مردم بهاباد در روز تاسوعا با راه‌اندازی دسته‌های عزا به زنجیر زنی، سینه زنی و نوحه خوانی پرداخته و با زنده نگهداشتن یاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و برادر باوفایش، اشک ماتم ریختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین روز ماه محرم الحرام را باید روز احترام به ساحت مقدس حضرت عباس علیهم السلام دانست، تاسوعا مقدمه‌ای بر عاشورا و دهمین روز از ماه محرم خود فرهنگی سترگ است، درس آموز همه آزادگان و مبارزان راه حق و حقیقت و آزادگی که جاودانه ماندگار شد.

تجمع بزرگ سوگواران تاسوعای حسینی در حرم شهدای گمنام بهاباد

امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه بار دیگر تاسوعای حسینی از راه رسید، روزی که ابوالفضل العباس نماد وفای به عهد برای آوردن مشک آبی از جان خود جانانه گذشت تا نشان دهد که چگونه باید به ولی نعمت زمان وفادار ماند.

شهادت حضرت ابوالفضل (ع) نقطه‌ عطف بسیار مهمی در واقعه‌ نینواست؛ رویدادی که نماد حق خواهی و حق‌طلبی است و جاودانه بر تارک تاریخ نقش بسته است.

تجمع بزرگ سوگواران تاسوعای حسینی در حرم شهدای گمنام بهاباد

امروز خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های تمام شهرستان بهاباد همه بوی عزاداری امام حسین (ع) را می‌دهد، با وجود دمای بالای هوا هیات های عزادار به برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و خیابان ها به یاد علمدار کربلا میزبان علم های به اهتزاز درآمده هستند.

تجمع بزرگ سوگواران تاسوعای حسینی در حرم شهدای گمنام بهاباد

محور نوحه های مداحان بیان رشادت های حضرت ابوالفضل العباس (ع) است و طبق یک آیین دیرینه در صبح تاسوعا، هیات‌های عزاداری بهاباد با حضور در خیابان اصلی شهر تا حرم شهدای گمنام عشق و ارادت خود به سیدالشهدا و علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع) را به نمایش گذاشتند.

در مراسم تجمع هیاتهای مذهبی شهرستان بهاباد فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان و اقشار مختلف مردم و معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار بهاباد نیز حضور داشتند و نظاره‌گر عزاداران حسینی بودند و همراه با هیاتهای عزادار عزاداری کردند.

نظر شما