شناسهٔ خبر: 67681505 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سیستان و بلوچستان عزادار علمدار کربلا شد

مردم عزادار سیستان و بلوچستان همزمان با روز تاسوعا با حضور در هیئات و دسته‌های زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به حضرت عباس(ع) ابراز کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نهمین روز ماه محرم الحرام را باید روز احترام به ساحت مقدس حضرت عباس علیهم السلام دانست، تاسوعا مقدمه‌ای بر عاشورا و دهمین روز از ماه محرم خود فرهنگی سترگ است، درس آموز همه آزادگان و مبارزان راه حق و حقیقت و آزادگی که جاودانه ماندگار شد.

امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه بار دیگر تاسوعای حسینی از راه رسید، روزی که ابوالفضل العباس نماد وفای به عهد برای آوردن مشک آبی از جان خود جانانه گذشت تا نشان دهد که چگونه باید به ولی نعمت زمان وفادار ماند.

شهادت حضرت ابوالفضل (ع) نقطه‌ عطف بسیار مهمی در واقعه‌ نینواست؛ رویدادی که نماد حق خواهی و حق‌طلبی است و جاودانه بر تارک تاریخ نقش بسته است.

امروز خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان همه بوی عزاداری امام حسین (ع) را می‌دهد، با وجود دمای بالای هوا هیئت های عزادار در شهرهای مختلف بویژه زاهدان به برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و خیابان ها به یاد علمدار کربلا میزبان علم های به اهتزاز درآمده هستند.

محور نوحه های مداحان بیان رشادت های حضرت ابوالفضل العباس (ع) است و طبق یک آیین دیرینه در صبح تاسوعا، هیئت‌های عزاداری با حضور در خیابان خرمشهر زاهدان عشق و ارادت خود به سیدالشهدا و علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع) را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این در مسیر دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی که با نظم خاصی حرکت می‌کنند موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی برپا شده و از مردم و عزاداران پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما