شناسهٔ خبر: 67675240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داسیلوا: جهان نباید در مقابل کشتار بی‌پایان فلسطینیان سکوت کند

تهران- ایرنا- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در بیانیه‌ای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم و تاکید کرد: جهان نباید در مقابل کشتار بی‌پایان فلسطینیان سکوت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه‌ داسیلوا که از سوی دفتر رئیس جمهور برزیل منتشر شد، آمده است: بمباران اخیر در نوار غزه که جان صدها انسان بی گناه را گرفت، غیرقابل قبول است.

داسیلوا با بیان اینکه ده‌ها هزار نفر از مردم غزه از سال گذشته تاکنون در حملات پی در پی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: این وحشتناک است که (رژیم) اسرائیل همچنان به مجازات دسته جمعی مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور برزیل در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از فلسطینیان غزه در مناطقی هدف قرار گرفته‌اند که پیش تر از سوی رژیم صهیونیستی مناطق امن اعلام شده بود، تصریح کرد: ما به عنوان رهبران سیاسی جهان دموکراتیک نمی‌توانیم در برابر این کشتار بی پایان سکوت کنیم.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۴ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۱۴۱ نفر شهید و ۴۰۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

طبق این گزارش، با احتساب این عدد، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) به ۳۸ هزار و ۵۸۴ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۸۸ هزار و ۸۸۱ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که ارتش اشغالگر صهیونیستی روز شنبه نیز دست به دو جنایت وحشیانه در نوار غزه زد که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شاهدان درباره لحظات اولیه این جنایت که در منطقه «المواصی» واقع در غرب خان‌ یونس اتفاق افتاد، گفتند که ارتش صهیونیستی بمباران گسترده و شدید در این منطقه انجام داد و با جنگنده‌های اف ۱۶ بمب‌های نیم تنی بر روی اردوگاه آوارگان انداخت.

شاهدان همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ۹ موشک به طور پیاپی اردوگاه را هدف قرار داد.

به گفته این شاهدان، بعد از آنکه پهپادهای رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان را هدف قرار داد، به وسیله تیربار به سمت خودروهای امدادی تیراندازی کردند.

نظر شما