شناسهٔ خبر: 67663250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یونیسف: شمار زیادی کودک در جنایت اخیر «خان‌یونس» کشته شدند

مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که در جنایت جدید در شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه، تعداد زیادی کودک به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «کاترین راسل» در اظهاراتی گفت: کودکان نوار غزه در این هفته جنایت وحشیانه دیگری را تجربه کردند و گزارش‌ها نشان می‌دهد که در جنایت خان‌یونس تعداد زیادی از آن‌ها کشته شدند.

وی تاکید کرد که فلسطینیان در نوار غزه بارها آواره شدند و اکنون هیچ جای امنی وجود ندارد که به آن پناه ببرند.

همچنین «لوییز مورینو اوکامبو» دادستان پیشین دیوان بین المللی دادگستری بامداد یکشنبه در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در خان یونس، بر لزوم ایجاد یک ساز و کار حقوقی و بین المللی برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اوکامبو در گفت وگو با شبکه الجزیره با بیان اینکه جنایت صهیونیست ها در المواصی به مثابه جنایت جنگی است، افزود: باید تحقیقات فوری درخصوص این رویداد انجام شود.

وی این اقدام ارتش رژیم اسرائیل را نقض قطعنامه اخیر دیوان بین المللی دادگستری برای آتش بس و توقف درگیری دانست.

اوکامبو افزود: اسرائیل نیت خود را برای جنایت المواصی بیان کرده است، این درحالی است که دادگاه بین المللی دادگستری تقریبا یک ماه پیش به اسرائیل هشدار داد که حق ندارد به رفح یورش ببرد، چرا که محل امنی وجود ندارد که غیرنظامیان فلسطینی به آن پناه ببرند.

این قاضی پیشین دیوان لاهه تأکید کرد: متاسفانه اسرائیل امروز محلی را بمباران کرد که گمان می رفت امن باشد؛ اقدامی که نیت مجرمانه ارتش اشغالگر اسرائیلی را به اثبات رساند و این مسأله را به روشنی برای دیوان بین المللی دادگستری روشن کرد، به طوری که این مسأله می‌تواند موجب صدور قرار بازداشت سران اسرائیل شود.

اوکامبو گفت که جامعه جهانی می‌تواند ساز و کاری را تنظیم کند تا کشورهایی که در اجرای روند صلح و توقف درگیری مانع تراشی می کنند، مجازات شوند.

وی تأکید کرد که مشکل از قانون بین الملل نیست، بلکه به تفسیر برخی از کشورها از قانون و اجرای آن برمی گردد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با وجود در جریان بودن مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا، روز گذشته(شنبه) دست به دو جنایت وحشیانه در نوار غزه زد که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شاهدان درباره لحظات اولیه این جنایت که در منطقه «المواصی» واقع در غرب خان‌یونس اتفاق افتاد، گفتند که ارتش صهیونیستی بمباران گسترده و شدید در این منطقه انجام داد و با جنگنده‌های اف ۱۶ بمب‌های نیم تنی بر روی اردوگاه آوارگان انداخت.

شاهدان همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ۹ موشک به طور پیاپی اردوگاه را هدف قرار داد.

به گفته این شاهدان، بعد از آنکه پهپادهای رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان را هدف قرار داد، به وسیله تیربار به سمت خودروهای امدادی تیراندازی کردند.

نظر شما