شناسهٔ خبر: 67655496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران: صهیونیست‌ها هیچ خط قرمز انسانی را به رسمیت نمی‌شناسند

وزارت خارجه ایران در واکنش به جنایت‌های امروز رژیم اسرائیل در شهر خان یونس اعلام کرد که صهیونیست‌ها هیچ خطر قرمز انسانی را نسبت به ساکنان بی دفاع غزه به رسمیت نمی‌شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، تهاجم وحشیانه صبح امروز ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی علیه محل استقرار آوارگان فلسطینی در منطقه "مواصی" شهر خان یونس را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی وحشیانه در استمرار نسل‌کُشی جاری در غزه با حمایت آمریکا و سایر مدعیان حقوق بشر دانست.

کنعانی افزود: قتل‌عام منطقه مواصی که طی آن صدها فلسطینی بی‌گناه شامل زنان و کودکان شهید و مجروح شده‌اند، به صراحت بیانگر عزم جدی رژیم اشغالگر صهیونیستی در سایه سکوت مرگبار جامعه جهانی برای ادامه ارتکاب نسل‌کُشی علیه ملت فلسطین با هدف درهم شکستن روحیه مقاومت و پایداری قهرمانانه و شرافتمندانه آنان در مقابل ارتش تروریستی رژیم آپارتاید اسرائیل است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از جامعه جهانی بویژه دولت‌های اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای مسئول حقوقی و حقوق بشری خواست با عمل به وظایف ذاتی، قانونی و انسانی خویش در قبال جنایت صورت گرفته، واکنش قاطع و مؤثر اتخاذ نمایند و تمام تلاش خویش را جهت متوقف ساختن کامل و پایدار اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌پناه فلسطین در نوار غزه بکار گیرند.

کنعانی ادامه داد جنایت‌های چند روز اخیر رژیم صهیونیستی در حملات عامدانه به مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان با هدف کشتار هدفمند و پاکسازی نژادی، ضمن نمایش درماندگی این رژیم در مقابل ایستادگی بی‌نظیر ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی، یک بار دیگر وظایف خطیر دیوان دادگستری بین‌المللی و دیوان کیفری بین‌المللی برای پیگیری حقوقی و قضائی و دستگیری و محاکمه جانیان نژادپرست اسرائیلی را یادآوری می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه از همه کشورهای اسلامی، ملت‌ها و دولت‌های آزاده جهان که دغدغه ارزش‌های اخلاقی، انسانی و کرامت بشری را دارند، درخواست کرد تا با اعمال تحریم‌های همه جانبه و پیگیری قضایی بین‌المللی، سردمداران جنایت‌پیشه رژیم اسرائیل را هر چه زودتر به پای میز محاکمه بکشانند.

کنعانی همچنین در واکنش به جنایت‌های امروز رژیم اسرائیل در شهر خان یونس در صفحه ایکس خود نوشت صهیونیست‌ها هیچ خطر قرمز انسانی را نسبت به ساکنان بی دفاع غزه به رسمیت نمی‌شناسند.

منابع خبری فلسطین امروز شنبه خبر دادند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایتی دیگر در غزه شده است و جنگنده‌های رژیم اسرائیل چادرهای آوارگان فلسطینی را در منطقه «مواصی» خان‌یونس بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سپس اقدام به هدف قرار دادن تیم‌های امدادگران و دفاع مدنی کردند که در حین کمک‌رسانی به مجروحان بودند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها در خان‌یونس اعلام کرد: دشمن صهیونیستی با بمباران اردوگاه‌های آوارگان در منطقه «المواصی» در خان‌یونس دست به کشتار وحشتناکی زد که بیش از 300 نفر شهید و مجروح به‌جای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در جنایت جدید صهیونیست‌ها در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی خان‌یونس، تعداد شهدا به بیش از 71 نفر و مجروحان به 289 نفر افزایش یافته که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/

نظر شما