شناسهٔ خبر: 67648374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ده‌ها شهید و زخمی

حمید محمدطاهری

ارتش رژیم صهیونیستی بدون توجه به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و قوانین حمایت از حقوق بشر برای دویست و هشتاد و یکمین روز متوالی به جنگ نسل کشی خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و حملات جنایتکارانه جدید آن ده‌ها شهید، مجروح و مفقود برجای گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شبکه الفلسطین آنلاین در این باره گزارش داد که طی ساعات گذشته، اشغالگران به بمباران و تخریب چندین منطقه در نوار غزه ادامه دادند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از اهالی نوار غزه شد.

در مرکز نوار غزه، بر اثر بمباران خانه متعلق به خانواده «الراعی» در «دیرالبلح» ، پنح تن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین در پی بمباران خانه خانواده «عقل» در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، هفت شهروند فلسطینی مجروح شدند. همچنین ۱۰ فلسطینی دیگر در اثر حمله به خانه خانواده «حمدان» در خیابان العشرین در اردوگاه النصیرت مجروح شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شرکت برق در شمال النصیرات را بمباران کرد.

حمله به چادرهای آوارگان در المواصی خان‌یونس

در خان‌یونس نیز بمب افکن‌های رژیم اشغالگر خانه‌ای را در نزدیکی ایستگاه «التحریر» در ورودی شهرک «عبسان الکبیره» در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند. بر اثر بمباران خانه‌ای در حوالی دانشگاه اسلامی در جنوب شرقی شهر خان یونس، ۲ نفر شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

همچنین منابع فلسطینی از انتقال پیکر پنج شهید و بیش از ۱۰۰ زخمی به بیمارستان رفح در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «المواصی» در غرب خان‌یونس خبر دادند.

در این حمله چادرهای آوارگان هدف قرار گرفته شده است و حدود ۲۰ آمبولانس درحال انتقال شهدا و زخمی‌ها هستند.

در شهر غزه نیز توپخانه رژیم اشغالگر به هدف قرار دادن مجاورت تقاطع «المغربی» و «الطیران» در خیابان «الثالثینی» ادامه داد.

ویران شدن محله الشجاعیه

در همین راستا، دفتر اطلاع‌رسانی دولت نوار غزه از ویرانی گسترده در محله «الشجاعیه» در شهر غزه خبر داد.

در بیانیه این دفتر آمده است: نیروهای اشغالگر تقریباً به طور کامل محله الشجاعیه در شرق شهر غزه را تخریب کردند.

انتقال مجروحان و شهدای المواصی

این دفتر گزارش داد: در روزهای گذشته پس از عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست ۶۰ شهید از محله الشجاعیه کشف شد.

همزمان شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی محله «السعودی» واقع در غرب شهر «رفح» در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

طبق این گزارش، این حمله نیز چند شهید و زخمی برجای گذاشت.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

انتهای پیام

نظر شما