شناسهٔ خبر: 67555775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استمرار حملات رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه

سپیده حسینی

در دویست و هفتاد و پنجمین روز جنگ، حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ادامه داشته و اشغالگران در غزه، اردوگاه النصیرات و رفح چندین فلسطینی را شهید و زخمی کردند. آنها با حمله به خودروی حامل نیروهای پلیس در رفح ۶ تن از آنها را به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حالی که جنگ غزه وارد دهمین ماه خود شده است دفاع مدنی نوار غزه امروز -یکشنبه- اعلام کرد که نیروهایش پیکرهای سه شهید فلسطینی را از زیر آوارهای خانه‌ای در غرب غزه که بامداد امروز توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، بیرون آوردند.

همچنین این دستگاه گزارش داد که یک زن و ۲ کودک فلسطینی زنده از زیر این آوارها بیرون آورده شدند و عملیات جستجو برای سایر مفقودی‌ها ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، در حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در منطقه «المیناء» در غرب شهر غزه چند فلسطینی شهید و زخمی شدند.

به گزارش این شبکه خبری، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌ای واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

خبرنگار این شبکه اعلام کرد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را علیه غرب «النصیرات» انجام داد و همزمان بالگردهای این ارتش به شدت شرق «دیر البلح» در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی روز شنبه نیز مرتکب جنایت جدیدی در اردوگاه «النصیرات» و در داخل مدرسه‌ای شد که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند که در نتیجه آن دستکم ۱۶ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که صدای انفجارهایی در شرق اردوگاه «البریج» و منطقه «المغراقه» در مرکز نوار غزه شنیده شد.

علاوه بر این، در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «الزوایده» در مرکز نوار غزه ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به آپارتمانی در محله «التفاح» در شرق غزه چهار فلسطینی زخمی شدند.

این منبع از بمباران شمال اردوگاه «البریج» و اطراف پل «وادی غزه» در شمال استان مرکزی نوار غزه توسط ارتش اشغالگر خبر داد.

برخی منابع پزشکی اعلام کردند که در حمله هوایی روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی پلیس وزارت کشور و امنیت فلسطین در محله السعودی واقع در شمال غرب شهر رفح، ۶ تن از نیروهای پلیس فلسطین به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گفته این منابع، شهدا و زخمی‌های این حمله به بیمارستان میدانی منطقه منتقل و در ادامه به مجتمع پزشکی ناصر در غرب خان‌یونس منتقل شدند.

همچنین یک فروند کوادکوپتر متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی یک بمب را در اطراف مسجد الابرار واقع در محله الزیتون پرتاب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات گذشته با حمایت اطلاعاتی سرویس شین‌بت و فرماندهی جنوبی ارتش، ساختمان شهرداری خان‌یونس را هدف حمله هوایی قرار داد. ارتش اشغالگر در بیانیه خود مدعی شد که «جنبش حماس از این ساختمان برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کرد و در داخل این ساختمان ورودی یک تونل برای اجرای عملیات وجود داشت و علاوه بر این از این ساختمان به عنوان محلی برای ملاقات نیروهای حماس با یکدیگر استفاده می‌شد.»

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت کامل آمریکا جنگی را علیه غزه آغاز کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۲۵ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر مفقود شدند.

انتهای پیام

نظر شما