شناسهٔ خبر: 67653667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش جهاد اسلامی و حماس به کشتار خان یونس

جهاد اسلامی فلسطین جنایت جدید رژیم صهیونیستی در خان یونس در جنوب نوار غزه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار هولناکی که ارتش جنایتکار صهیونیستی در منطقه المواصی خان یونس انجام داد، ادامه جنگ نسل‌کشی رژیم نازی علیه ملت فلسطین بعد از ۱۰ ماه کوتاهی جهان و ناتوانی آن در برابر ماشین کشتار صهیونیست‌ها و شکست جهان در توقف این قتل‌ها و شکستن محاصره صدها هزار نفر از مردم غزه است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: ادعاهای رژیم اشغالگر درباره هدف قرار دادن رهبران مقاومت نیت پلید این رژیم برای ارتکاب چنین جنایت‌هایی و زیر پا گذاشتن تمام منشورها و قوانین بین‌المللی را فاش می‌کند؛ قوانینی که هیچ گونه توجیهی را برای ارتکاب چنین جنایت‌هایی تحت هیچ بهانه‌ای نمی‌پذیرد.

در این بیانیه تأکید شده است: دولت جنایتکار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مسوول اول این جنایت شنیع است چراکه وی شهدا و مجروحان غیرنظامی از جمله کودکان و زنان و سالمندان را جزو خسارت‌های جانبی جنگ می‌داند. این جنایت‌ها با همدستی و سکوت کامل تمام کسانی انجام می‌شود که انواع حمایت را از رژیم اشغالگر به عمل می‌آورند.

پیش از این منابع پزشکی در غزه از شهادت ۷۱ نفر و زخمی شدن ۲۸۹ نفر دیگر در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در خان‌یونس خبر دادند.

منابع فلسطینی می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی محل اسکان آوارگان در منطقه «المواصی» در خان‌یونس را بمباران کرده است. تصایری نیز از حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای امدادی منتشر شده است. بسیاری از قربانیان این حمله کودک هستند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده قادر به ارائه خدمات به مجروحان نیست.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در تکاپو برای توجیه این جنایت خود مدعی شد هدف از این حمله، ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بوده است. یک مقام حماس به رویترز گفت این جنایت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد تل‌آویو به‌دنبال توافق بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا نیست.

حماس: آمریکا شریک جنایت‌ها در خان‌یونس است/ادعاهای دشمن کذب است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در خان‌یونس را به شدت محکوم کرد و آمریکا را شریک این کشتار دانست.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما قتل عام وحشتناک المواصی را به شدت محکوم می‌کنیم؛ چراکه این حمله یک تشدید خطرناک، جنایات و قتل‌عام بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌هایی است که توسط نئو نازی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری سما، حماس اعلام کرد، این حمله در شرایطی انجام شده است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود منطقه هدف قرار گرفته شده امن است تا آوارگان در آنجا مستقر شوند و سپس آنها را هدف قرار دهد و صدها شهید و زخمی بر جای بگذارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ادعاهای اشغالگران مبنی بر هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت، دروغ و کذب است و این اولین بار نیست که این رژیم ادعا می‌کند فرماندهان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد و دروغ‌های آن در آینده برملا خواهد شد. این دروغ‌پردازی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر بزرگی قتل‌عام وحشتناک شهروندان فلسطینی در نوار غزه است.

حماس در ادامه آورده است: این بی‌توجهی نسبت به قانون و معاهدات بین‌المللی و تخلفات گسترده علیه غیرنظامیان بی‌دفاع نشان می‌دهد که اگر حمایت دولت آمریکا به کابینه افراط‌گرایان صهیونیستی و ارتش تروریستی آن نبود، این جنایات ادامه پیدا نمی‌کرد و به همین دلیل دولت آمریکا شریک این جنایات است.

در همین راستا، «سامی ابو زهری» از رهبران جنبش حماس به رویترز گفت: گزارش رادیو ارتش اسرائیل مبنی بر هدف قرار گرفتن «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام کذب و به دور از واقعیت است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع رسانه‌ای و پزشکی در نوار غزه ظهر امروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در خان‌یونس خبر دادند.  وزارت بهداشت غزه در بیان آخرین آمار قربانیان این حمله اعلام کرد که تا بدین لحظه ۷۱ نفر شهید و ۲۸۹ نفر دیگر در این حمله زخمی شده‌اند./ایسنا

نظر شما