شناسهٔ خبر: 67652064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آمار شهادت فلسطینیان در جنایت جدید اشغالگران/ظرفیت بیمارستان‌های غزه پر شد

باشگاه خبرنگاران جوان : منابع رسانه‌ای و پزشکی در نوار غزه ظهر امروز (شنبه) از شهادت و زخمی شدن ۱۵۰ تن در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در خان‌یونس خبر دادند.

صاحب‌خبر -

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی محل اسکان آوارگان در منطقه «المواصی» در خان‌یونس را بمباران کرده است.

طبق گزارش شبکه المیادین، منابع پزشکی در این باره اعلام کردند که تا بدین لحظه بیش از ۵۰ تن شهید شده‌اند. منابع فلسطینی از انتقال بیش از ۱۰۰ زخمی به بیمارستان خبر دادند.

در همین راستا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه گزارش داد که تیم‌های امداد و نجات درحال بیرون کشیدن پیکر شهدا و زخمی‌ها از زیر آوار هستند.

در بیانیه این دفتر آمده است: این جنایت درحالی رخ داده است که بیمارستان‌ها توان پذیرش این تعداد شهید و زخمی را ندارند.

یک منبع پزشکی در بیمارستان ناصر نیز اعلام کرد که بیش از ۲۰ شهید و ده‌ها زخمی به این بیمارستان منتقل شده و این بیمارستان دیگر ظرفیت پذیرش ندارد.

برخی منابع نیز گزارش دادند که با ادامه عملیات امداد و نجات شمار قربانیان درحال افزایش است.بسیاری از قربانیان این حمله کودک هستند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرده است که قادر به ارائه خدمات به مجروحان نیست.

در همین راستا، سازمان دفاع شهری اعلام کرد: وضعیت المواصی بسیار دشوار است و نیرو‌های ما درحال تلاش برای بیرون کشیدن شهدا از زیر آوار هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در تکاپو برای توجیه این جنایت خود مدعی شد که هدف از این حمله ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بوده است.روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز همسو با ارتش رژیم صهیونیستی مدعی حضور محمد الضیف در خان‌یونس شد.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

نظر شما