شناسهٔ خبر: 67656931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش شدیدالحن ترکیه به حمله رژیم صهیونیستی به «المواصی»

وزارت خارجه ترکیه هدف حمله رژیم صهیونیستی به «منطقه امن» المواصی را تلاش «نتانیاهو» برای نابودی کامل فلسطینیان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اشغالگران قدس به منطقه المواصی در غرب شهر خان‌یونس که آوارگان فلسطینی درآنجا زندگی می‌ کردند، «مرحله‌ ای از تلاش کابینه نتانیاهو برای نابودی کامل فلسطینیان است.»

در این بیانیه آمده است: حمله (رژیم) اسرائیل به فلسطینی‌ هایی که در المواصی پناه گرفته‌ بودند- که آن را به عنوان منطقه امن در شهر خان یونس معرفی کرده بودند- و کشتار ده‌ ها غیرنظامی، مرحله‌ ای از تلاش نتانیاهو برای نابودی کامل فلسطینیان است. این واقعیت که (رژیم) اسرائیل یک بار دیگر خون‌ ریزی را انتخاب کرد، در حالی که انتظار می‌ رفت به پاسخ مثبت حماس در مورد آتش‌ بس پاسخ دهد، نیز شاهدی بر تلاش کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از مذاکرات آتش‌ بس دائمی به شمار می رود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: کشورهایی که از (رژیم) اسرائیل حمایت می‌ کنند باید آن را مجبور کنند تا به این وحشی‌ گری پایان دهد.

گفتنی است، سازمان دفاع مدنی غزه ساعتی پیش طی بیانیه‌ ای اعلام کرد که ده‌ ها تَن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی در غرب شهر خان‌ یونس کشته شدند.

محمود بصل سخنگوی این سازمان نیز درباره بمباران مرگبار منطقه المواصی توسط اشغالگران قدس گفته بود که این منطقه پیشتر از سوی این رژیم منطقه امن معرفی شده بوده و به همین دلیل نیز هزاران تن از اهالی غزه در آن پناه گرفته بودند.

نظر شما