شناسهٔ خبر: 67673351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

خبر خوب دانش‌بنیانی برای بیماران دیابتی

خبرگزاری برنا

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولید کننده حرفه ای دستگاه های پزشکی در زمینه الکتروکاردیوگراف، اقدام به ساخت یک دستگاه جدید برای درمان زخم پای دیابتی کرده است که در مدت کوتاهی این نوع زخم‌ها را بهبود دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت داهیان پزشکی پیشرو از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در حوزه تجهیزات پزشکی بیمارستانی آغاز کرده است و در سال ۱۳۹۱ اولین دستگاه نوار قلب (الکتروکاردیوگرافی) شش کاناله خود را به بازار عرضه کرد.

عمده فعالیت شرکت در بخش بازرگانی بر واردات تجهیزات حوزه پزشکی و در بخش تولید بر دستگاه الکتروکاردیوگراف متمرکز است. علاوه بر این محصول، شرکت به طراحی و تولید محصولات دیگری از جمله دستگاه پایا SCCD، دستگاه الکتروشوک خودکار و هولترمانیتورینگ قلب نیز می‌پردازد.

سعید باغبانی جاوید، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، زخم پای دیابتی را یکی از شایع‌ترین عوارض بیماری دیابت خواند و گفت: مطابق آمار انجمن دیابت ایران از هر چهار نفر یک نفر به دیابت مبتلا می‌شود. از اصلی‌ترین علل ایجاد کننده زخم پای دیابتی نیز میتوان به بیماری عروق محیطی (وریدی و شریانی) و آسیب اعصاب محیطی (نوروپاتی) اشاره کرد.

وی ادامه داد: دستگاه پایا با ایجاد سیگنال‌های الکترونیکی جریان پایین خاص، باعث انقباض عضلات ساق پا شده و به افزایش جریان خون وریدی و شریانی و تسریع در بهبود زخم پای دیابتی کمک میکند.

باغبانی جاوید، «بیماری شریانی محیطی»، «نارسایی مزمن وریدی» و «آسیب اعصاب محیطی» را از سایر موارد استفاده این دستگاه برشمرد.

به گفته وی، دستگاه پایا یک وسیله کمک درمانی است که جهت بهره‌مندی از مزایای کامل این دستگاه، انجام تمام اقدامات درمانی تحت نظر پرشک الزامی است.

باغبانی ادامه داد: پای افراد مبتلا به دیابت، دچار نوعی زخم می‌شود که درمان آن بیش از یک ماه زمان نیاز دارد، ولی این دستگاه از طریق تحریک الکتریکی موجب می‌شود که روند درمان زخم کوتاه‌تر شود.

وی گفت: این دستگاه نه در داخل و نه در خارج از کشور نمونه و مشابهی را ندارد در واقع این دستگاه مختص به کشور ایران است که توسط محققان ایرانی اختراع شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با اشاره به عرضه مدل‌های دیگری از دستگاه الکتروکاردیوگرافی گفت: دستگاه نوار قلب تک کاناله، سه کاناله و دوازده کاناله را تولید کردیم همچنین دستگاه الکتروشوک خودکار (AED) از جمله دیگر محصولات جدید است و علاوه بر آن موفق به طراحی و توسعه دستگاه هولترمانیتور نیز شده‌ایم. این دستگاه به بیمار متصل می‌شود و طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت از بیمار نوار قلب گرفته می‌شود.

باغبانی جاوید در پایان، افزایش تولیدات قابل اعتماد براساس تکنولوژی‌های روز دنیا با بهره‌گیری از مهندسان شیمی مجرب و متخصص ایرانی و افزایش مشتری مداری را از جمله مهم‌ترین اهداف این شرکت دانش‌بنیان دانست.

نظر شما