شناسهٔ خبر: 67664400 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بهبود سریع زخم پای دیابتی‌ ها

یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به ساخت دستگاهی برای درمان زخم پای دیابتی کرده است که می‌تواند در مدت کوتاهی این نوع زخم‌ها را بهبود دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سعید باغبانی جاوید، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، زخم پای دیابتی را یکی از شایع ترین عوارض بیماری دیابت خواند و اظهار کرد: مطابق آمار انجمن دیابت ایران از هر چهار نفر یک نفر به دیابت مبتلا می‌شود. از اصلی‌ترین علل ایجاد کننده زخم پای دیابتی نیز می‌توان به بیماری عروق محیطی (وریدی و شریانی) و آسیب اعصاب محیطی (نوروپاتی) اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدام به ساخت دستگاهی برای ترمیم زخم پای دیابتی کردیم. این دستگاه با ایجاد سیگنال‌های الکترونیکی جریان پایین خاص، باعث انقباض عضلات ساق پا شده و به افزایش جریان خون وریدی و شریانی و تسریع در بهبود زخم پای دیابتی کمک می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، باغبانی جاوید، درمان مشکلات شریان‌های محیطی، نارسایی مزمن وریدی و آسیب اعصاب محیطی را از دیگر کاربردهای این دستگاه نام برد و یادآور شد: این دستگاه یک وسیله کمک درمانی است که بهره‌مندی از مزایای کامل آن باید تحت نظر پرشک باشد. درمان زخم پای دیابتی، بیش از یک ماه زمان نیاز دارد، ولی این دستگاه از طریق تحریک الکتریکی موجب می‌شود که روند درمان زخم کوتاه‌تر شود.

 

نظر شما