شناسهٔ خبر: 67672678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در تماس تلفنی با پزشکیان؛

هنیه: از ایفای نقش ایران در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم

تهران- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب کشورمان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی گفت: از ایفای نقش ایران در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم و خواهان تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیشتر برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل هستیم.

وی در خصوص مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نیز گفت: مقاومت در مذاکرات تبادل اسرا انعطاف نشان داده اما نتانیاهو با ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان پاسخ داده است.

پزشکیان نیز در این گفت وگوی تلفنی تأکید کرد: هرگز ملت فلسطین را در این شرایط دشوار تنها نخواهیم گذاشت.

جنبش حماس نیز در این ارتباط اعلام کرد که هنیه در این تماس تلفنی، تحولات سیاسی و میدانی مربوط به نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را بررسی کرد.

هنیه گفت: نتانیاهو در سخنان اخیر خود شروط جدیدی را ارائه کرد که در متون طرح‌های پیشنهادی، ذکر نشده و این بیانگر تمایل وی برای تداوم تجاوزات است.هنیه پیشتر نیز در پیامی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی پزشکیان در این انتخابات را تبریک گفته بود.

وی در پیام خود تأکید کرد: ملت فلسطین به توانمندی‌های شما در زمینه خدمت به ایران و پشت سر گذاشتن همه چالش ها، دشواری ها و گام نهادن در راه وحدت امت اسلامی در مقابل دشمن آن و نیز کمک به مساله فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام اطمینان دارد.

نظر شما