شناسهٔ خبر: 67675045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اختلاف بین نتانیاهو و هیات مذاکره کننده اسرائیل/ درخواست از طرفهای میانجی برای ارائه طرح

اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی از بروز اختلاف میان نخست‌وزیر اسرائیل و هیات مذاکره کننده این رژیم خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مسئولان هیات مذاکره کننده این رژیم در جلسه روز گذشته خود با نتانیاهو او را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که اختلاف اصلی مسئولان هیات مذاکره کننده صهیونیستی با نتانیاهو، مساله بازگشت ساکنان غزه به شمال این باریکه است. بر اساس این گزارش، نتانیاهو از طرف‌های میانجی خواسته است تا طرحی را برای جلوگیری از بازگشت مبارزان فلسطینی به شمال نوار غزه ارائه دهند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزوده است که یکی دیگر از اختلافات نتانیاهو و سران سرویس‌های امنیتی (رژیم) اسرائیل، ماندن نیروهای این رژیم در محور فیلادلفیا واقع در جنوب غزه است. این گزارش می‌افزاید که نتانیاهو بر ماندن نیروهای صهیونیستی در محور فیلادلفیا اصرار دارد اما هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش گفته است که می‌توان با این محور به شیوه‌ای دیگر هم تعامل داشت.

از سوی دیگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هم مدعی شد، قطر از طریق آمریکا به مقامات این رژیم پیامی ارسال کرده است. در پیام ادعایی قطر آمده است: مردان و زنان اسیر و خانواده‌های آنها در درجه نخست اهمیت برای ما قرار دارند و ما به اعمال فشار ادامه خواهیم داد و تلاش برای ترور (اسرائیل در خان یونس) تاثیری بر تلاش‌های ما در مذاکرات نخواهد داشت.

پیش تر نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در مسیر مذاکرات آتش‌بس غزه سنگ‌اندازی می‌کند. به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

نظر شما