شناسهٔ خبر: 67673095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

گفتگوی تلفنی هنیه با پزشکیان

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تماسی تلفنی، بار دیگر انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران را به وی تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب کشورمان خبر داد.

هنیه در این تماس تلفنی بار دیگر پیروزی پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت و تاکید کرد که ملت ایران در این انتخابات ارزش‌های دموکراتیک و شورایی خود را به بهترین شکل بیان کرد و به نمایش گذاشت.

همچنین هنیه به بیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از جمله دو جنایت خان‌یونس و الشاطئ طی روز گذشته به بهانه دروغِ حمله به فرماندهان مقاومت، پرداخت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنایت‌ها با وجود موضع مثبت جنبش حماس و گروه‌های مقاومت در قبال گفتگو‌های آتش‌بس صورت گرفت و علاوه بر آن نتانیاهو نیز در اظهارات اخیرش شروط جدیدی را که در متون پیشنهادی توافق وجود نداشت مطرح کرده است؛ موضوعی که نشانگر تمایل نتانیاهو به تداوم جنگ است.

همچنین هنیه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین و مقاومت و حمایت همه‌جانبه ایران از مسئله فلسطین، ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیش‌تری برای تحقق آتش‌بس صورت بگیرد.

بر اساس بیانیه حماس، پزشکیان نیز در این تماس تلفنی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در المواصی را به شدت محکوم نمود.

 پزشکیان این جنایت را نشانه تمایل رژیم صهیونیستی به تداوم نسل‌کشی ملت فلسطین و شکستن اراده مقاومت عنوان و تاکید کرد که صهیونیست‌ها در تحقق این هدف شکست خواهند خورد.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز ملت فلسطین را در این شرایط دشوار تنها رها نخواهد کرد و کابینه وی مسئله فلسطین را به عنوان مسئله محوری جهان اسلام در راس اولویت‌های خود قرار خواهد داد.

پزشکیان در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای توقف جنگ و نسل‌کشی به خرج خواهیم داد. اقدام مطلوب بلندمدت، پایان اشغالگری و دستیابی ملت فلسطین به حقوق کامل خود است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما