شناسهٔ خبر: 67674680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قتل عام گسترده وزرشکاران فلسطینی در آستانه المپیک پاریس

مقامات ورزشی در غزه از کشتار گسترده ورزشکاران و مقامات ورزشی فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در حالی که ورزشکاران و ورزش دوستانه جهان بی صبرانه منتظر آغاز المپیک تابستانی پاریس در ۲۶ جولای هستند، رژیم صهیونیستی در جدیدترین موج توحش خود در حال قتل عام ورزشکاران فلسطینی در غزه است.

بر این اساس، جبرئیل الرجب، رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین از کشته و زخمی شدن ۴۰۰ ورزشکار، مربی، و مقام ورزشی فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خبر داد.

ماجد ابومراحیل، دونده دوی استقامت فلسطینی که در المپیک آتلانتای آمریکا شرکت کرده بود در ماه ژوئن فوت کرد. وی از نارسایی کلیه رنج می‌برد و به دلیل نابودی بیمارستان‌های غزه و عدم دریافت خدمات درمانی در نهایت جان خود را از دست داد.

فدراسیون فوتبال فلسطینی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: احمد ابوالعطا، فوتبالیست فلسطینی و خانواده اش در حمله هوایی اسرائیل به خانه آنها در ماه ژوئن به شهادت رسیدند. طی این حادثه ابوالعطا که برای تیم الاهلی غزه بازی می‌کرد به همراه همسرش که یک پزشک متخصص بود و نیز ۲ فرزندشان جان خود را از دست دادند.

همچنین هانی مسمه، داور بین المللی فلسطینی در ماه ژوئن یک ماه پس از جراحات وارده سنگین ناشی از حمله هوایی رژیم صهیونیست تسلیم مرگ شد.

توحش صهیونیست‌ها علیه جامعه ورزشی فلسطین در حالی رخ می‌دهد که کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی جهان هیچ واکنشی در حمایت از این ورزشکاران انجام نداده‌اند. پیش از این ورزشکاران روسی به دلیل جنگ اوکراین از شرکت در رقابت‌های المپیک زیر پرچم روسیه محروم شده و باید با پرچم کمیته المپیک در این مسابقات شرکت می‌کردند.

نظر شما