شناسهٔ خبر: 67674327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیامدهای طولانی شدن جنگ غزه؛

افزایش خدمت اجباری نظامی در سرزمین های اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی، لایحه افزایش خدمت اجباری نظامی را تصویب و به کنست ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم پوشالی صهیونیستی به دلیل شرایط ژئوپلوتیک و نیز ضعف در حوزه جمعیت، توان یک جنگ طولانی مدت را ندارد. این بدان معناست که علی رغم تسلیحات پیشرفته آمریکایی، تل آویو در نهایت به دلیل زیرساخت های نامناسب متحمل هزینه های سنگینی به دلیل جنگ می شود.

بر این اساس، کابینه افراطی و راستگرای بنیامین نتانیاهو به دلیل طولانی شدن جنگ غزه به اجبار لایحه ای را به تصویب رساند که خدمت اجباری نظامی در سرزمین های اشغالی را به طور موقت از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش می دهد. کمبود نیروی انسانی به دلیل ضعف جمعیتی از اصلی ترین دلایل اتخاذ این تصمیم بوده است.

اکنون این لایحه برای تصویب به پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ارسال شد و برای تبدیل شدن به قانون به رای اکثریت قانونگذاران صهیونیست نیاز دارد.

افزایش مدت خدمت اجباری نظامی در سرزمین های اشغالی در حالی مطرح می شود که صهیونیست های اردتودوکس که روابط خوبی با احزاب راستگرا به ویژه حزب لیکود به رهبری نتانیاهو دارند اکنون براساس تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مجبور به اعزام به خدمت شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی نتانیاهو اکنون در ابعاد نظامی دچار اختلافات عمیق شده اند. در حالی که احزاب راستگرا در کابینه نتانیاهو بر ادامه جنگ تاکید دارند، مقامات نظامی صهیونیست به خوبی نسبت به فرو رفتن این رژیم در باتلاق جنگ غزه پی برده و به دنبال رسیدن به توافقی با حماس به منظور پایان بخشیدن به این توحش هستند.

نظر شما