شناسهٔ خبر: 67672296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

برگزاری جلسه استماع درباره سوءقصد به ترامپ

کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه استماعی را در راستای تحقیقات مربوط به ترور نافرجام دونالد ترامپ برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه استماعی را در تاریخ 22 جولای در راستای تحقیقات مربوط به ترور نافرجام دونالد ترامپ با دعوت از مدیر سرویس مخفی برگزار می کند.

براساس نامه ای که توسط جیمز کومر رئیس این کمیته در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، این جلسه با دعوت از کیمبرلی چیتل مدیر سرویس مخفی آمریکا در تاریخ 22 جولای برگزار می شود.

کومر در این نامه خطاب به چیتل گفت: کمیته نظارت و پاسخگویی، تحقیقاتی را درباره حادثه تیراندازی امروز به سمت دونالد ترامپ آغاز کرده و ما خواستار حضور داوطلبانه شما در جلسه استماع این کمیته هستیم.

سرویس مخفی آمریکا مسئول حفاظت مقامات عالی رتبه و ارشد کشوری، نامزدهای ریاست جمهوری و رهبران سابق آمریکا است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

تصاویر منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد، لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده بود و فریاد«بجنگید، بجنگید، بجنگید» را سر می‌داد.

کمپین ترامپ اعلام کرد: قسمت بالای گوش سمت راست وی آسیب دیده است اما وضعیت جسمانی وی در زمان حاضر خوب است.

ترامپ بلافاصله با کمک نیروهای پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد. جو بایدن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و گفت: خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد.

پس از این حادثه، اف‌بی‌آی تحقیقات روی حادثه را به‌عنوان سوءقصد به جان رئیس جمهور سابق آغاز کرده است.

اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد: توماس متئو کروکس 20ساله اهل باتلر پنسلوانیا، عامل تیراندازی به‌سمت ترامپ بوده است، اما انگیزه فرد ضارب مشخص نشده است.

در همین حال، مشاوران ارشد دونالد ترامپ اعلام کردند به رغم سوء قصد به جان رئیس جمهور سابق، وی همچنان در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین شرکت می کند.

قرار است کنوانسیون ملی جمهوری خواهان از روز دوشنبه فردا 15 جولای، آغاز شود. همچنین قرار است ترامپ به طور رسمی در این نشست نامزدی حزب را بپذیرد و پنج شنبه شب در این باره سخنرانی کند.

دیلی میلی نیز در مطلبی نوشـت: ساعاتی پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، برخی نظریه پردازان توطئه مدعی شدند که این حادثه صحنه سازی و با استفاده از خون مصنوعی برای بهبود و تقویت چشم اندازهای انتخاباتی بوده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به تیراندازی به‌سمت دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفت که از سلامتی وی خوشحال است.

او گفت: «خشونت جایی در ایالات متحده ندارد و ممکن نیست که هرگز اجازه چنین چیزی را بدهیم... همه باید خشونت سیاسی را محکوم کنند».

برچسب‌ها:

نظر شما