شناسهٔ خبر: 67672300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

گزارش دیلی‌میل؛ آیا ترور ترامپ صحنه‌سازی بود؟

دیلی میل در مطلبی نوشت که برخی نظریه پردازان توطئه مدعی شدند که حادثه تیراندازی به ترامپ، صحنه سازی و با استفاده از خون مصنوعی بوده است.

صاحب‌خبر -

دیلی میل در مطلبی نوشت که برخی نظریه پردازان توطئه مدعی شدند که حادثه تیراندازی به ترامپ، صحنه سازی و با استفاده از خون مصنوعی بوده است.

دیلی میلی در مطلبی نوشـت: ساعاتی پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، برخی نظریه پردازان توطئه مدعی شدند که این حادثه صحنه سازی و با استفاده از خون مصنوعی برای بهبود و تقویت چشم اندازهای انتخاباتی بوده است.

براساس این گزارش، ساعاتی پس از این حادثه، واژه «صحنه سازی» تبدیل به چهارمین واژه پرکاربرد در موتور جستجوی گوگل شده است.

برخی کاربران شبکه اجتماعی ایکس، تئوری های خود را در بالای تصاویر منتشر شده از ترامپ در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پس از تیراندازی مطرح کردند: این یک تصویر کامل است که باور کردن اینکه صحنه سازی نباشد، مشکل است. تصویر قرن که کاملا باورنکردنی است.

کاربر دیگری اندکی پس از این حادثه نوشت: آیا شما فکر می کنید تیراندازی به سمت ترامپ صحنه سازی بود؟

کاربر دیگری که حدود 2 هزار نفر دنبال کننده دارد، نوشت: آیا فکر نمی کنید این حادثه صحنه سازی بوده است؟ نگاه کنید محافظان چگونه به سرعت ترامپ را با خود می برند.

کاربر دیگری که نمی تواند واکنش ترامپ به این حمله را قبول کند، گفت: تیراندازی به سمت ترامپ کاملا صحنه سازی بوده است. او این مسیر را متوقف نخواهد کرد. به طور آشکار کسی که توانسته این تیراندازی را انجام دهد، خطا نخواهد کرد اگر آنها بخواهند او را بکشند. ترامپ سپس بلند شد و دست خود را بالا آورد. اگر این حادثه واقعی بود، او بسیار وحشت زده می شد. صحنه سازی بود.

در همین حال برخی دوستان و شرکای ترامپ، پس از این حادثه به سرعت مدعی شدند که زنده ماندن از عملیاتی که اف بی آی آن را سوء قصد به جان ترامپ دانسته، به او کمک خواهد کرد.

دریک ون اردن نماینده جمهوری خواه ایالت ویسکانسین در گفتگو با پولیتیکو اظهار کرد رئیس جمهور ترامپ از این حادثه نجات یافت. او در انتخابات پیش رو پیروز می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

تصاویر منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد، لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده بود و فریاد«بجنگید، بجنگید، بجنگید» را سر می‌داد.

کمپین ترامپ اعلام کرد: قسمت بالای گوش سمت راست وی آسیب دیده است اما وضعیت جسمانی وی در زمان حاضر خوب است.

ترامپ بلافاصله با کمک نیروهای پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد. جو بایدن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و گفت: خشونت سیاسی در کشور ما جایی ندارد.

پس از این حادثه، اف‌بی‌آی تحقیقات روی حادثه را به‌عنوان سوءقصد به جان رئیس جمهور سابق آغاز کرده است.

اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد: توماس متئو کروکس 20ساله اهل باتلر پنسلوانیا، عامل تیراندازی به‌سمت ترامپ بوده است، اما انگیزه فرد ضارب مشخص نشده است.

در همین حال استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: حال رئیس جمهور سابق خوب است و وی قدردان مأموران اجرایی و نیروهای واکنش سریع به‌دلیل پاسخگویی سریع آنها در این حادثه است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به تیراندازی به‌سمت دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفت که از سلامتی وی خوشحال است.

او گفت: «خشونت جایی در ایالات متحده ندارد و ممکن نیست که هرگز اجازه چنین چیزی را بدهیم... همه باید خشونت سیاسی را محکوم کنند»./تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما