شناسهٔ خبر: 67671760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یک خودروی چینی رکورد جهانی گینس را شکست /عکس

در ۱۲ جولای، برند BYD فنگ چنگ بائو اعلام کرد که شاسی‌بلند آفرودی بائو ۵ رکورد جهانی گینس را برای بالاترین ارتفاع به دست آمده توسط یک خودروی پلاگین هیبریدی در ارتفاع ۵۹۸۰ متری ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌پوستر رسمی BYD نشان می‌دهد که بائو ۵ از منطقه لهاسا در ارتفاع ۳۶۵۰ متری شروع به حرکت کرده و با گذشت از دره رودخانه Yarlung Zangbo در ارتفاع ۳۶۰۰ تا ۴۲۰۰ متر، گذرگاه Sangmula در ارتفاع ۵۵۶۶ متر و همچنین گذرگاه Lajongla در ارتفاع ۵۸۰۰ متری، در نهایت به ارتفاع ۵۹۸۰٫۰۵ متر رسیده است.

یک خودروی چینی رکورد جهانی گینس را شکست /عکس

بائو ۵ اولین مدل فنگ چنگ بائو بود که در نوامبر سال گذشته عرضه شد و در سه تریم با محدوده قیمتی ۳۹,۹۰۰ تا ۴۸,۶۰۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۳۱۵ میلیون تا دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان) عرضه شد.

یک خودروی چینی رکورد جهانی گینس را شکست /عکس

بائو ۵ که بر اساس پلت فرم سوپر هیبریدی آفرود بی وای دی (DMO) ساخته‌شده است، ابعادی برابر با ۴۸۹۰/۱۹۷۰/۱۹۲۰ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر است.

یک خودروی چینی رکورد جهانی گینس را شکست /عکس

قدرت تولیدی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتورهای الکتریکی دوگانه تأمین می‌شود که مجموع قدرت ۶۷۷ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن متری را تولید می‌کند. باتری بلید ۳۱٫۴ کیلووات ساعتی آن برد الکتریکی خالص ۱۲۵ کیلومتری را فراهم می‌کند. برد جامع به ۱۲۰۰ کیلومتر می‌رسد. در عین حال، بائو ۵ به سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی هوشمند مجهز شده و به‌صورت استاندارد با قفل دیفرانسیل جلو، عقب و وسط عرضه می‌شود.

یک خودروی چینی رکورد جهانی گینس را شکست /عکس

کابین خودرو مجهز به تعداد زیادی دکمه فیزیکی، صفحه‌نمایش کیلومتر شمار ۱۲٫۳ اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی K۲٫۵، نمایشگر سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی سرنشین شاگرد، یک هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی و یک صفحه‌نمایش برای آینه خارجی دیجیتال است.

منبع: carnewschina

227322

نظر شما