شناسهٔ خبر: 67659566 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رونمایی آئودی از خودروی مرموز ۱۶ سیلندر / عکس

بسیاری از ما عاشق خودروهای کلاسیک عجیب‌وغریب قدیمی هستیم. آئودی به‌تازگی از خودرویی معرفی‌نشده با قدمت ۹۰ سال رونمایی کرده که دارای مشخصاتی خاص و منحصربه‌فرد است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌خودروی کلاسیک آئودی که به‌اصطلاح به نام «Schnellsportwagen» یا «خودروی اسپرت سریع» شناخته می‌شود، قرار بود نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای Type ۲۲ Grand Prix مربوط به دهه ۱۹۳۰ باشد. این خودرو در داخل با نام Type ۵۲ شناخته می‌شود. تایپ ۵۲ دارای یک موتور ۱۶ سیلندر با بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای روز تبدیل می‌کرد.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز ۱۶ سیلندر / عکس

متأسفانه، این ابرخودروی شگفت‌انگیز هرگز از مرحله طراحی عبور نکرد. پروژه Auto Union Type ۵۲ در سال ۱۹۳۵ قبل از جنگ جهانی دوم لغو شد. اما آئودی تصمیم گرفت گردوغبار کتاب‌های تاریخی خود را پاک کند و این خودروی ویژه را برای جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۴ زنده کند.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز ۱۶ سیلندر / عکس

آئودی به Crosthwaite & Gardner، یک شرکت تاریخی تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای، سفارش داد تا Auto Union Type ۵۲ را از ابتدا بازسازی کند. با استفاده از طرح‌های اولیه، همه چیز از شاسی و پنل‌های بدنه گرفته تا موتور به‌صورت سفارشی برای این کانسپت بی‌نظیر ساخته شد. این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تکمیل آن بیش از یک سال طول کشید.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز ۱۶ سیلندر / عکس

در زیر درب موتور در عقب، از پیشرانه ۱۶ سیلندر سوپرشارژر مشابه موتور خودروی اصلی استفاده شد. این نسخه از یک موتور ۶٫۰ لیتری به‌جای موتور ۴٫۴ لیتری طرح اولیه استفاده می‌کند. آئودی همچنین قدرت خروجی را از ۲۰۰ اسب بخار به ۵۱۲ اسب بخار افزایش داد. این خودرو به یک گیربکس دستی متصل می‌شود.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز ۱۶ سیلندر / عکس

برای جا انداختن موتور و شاسی جدید زیر این خودرو، آئودی مجبور شد ابعاد را افزایش دهد. تایپ ۵۲ دارای فاصله بین دو محور ۱۳۰٫۵ اینچی، به‌جای فاصله دو محور ۱۱۸٫۰ اینچی کمی کوتاه‌تر است. وزن آن ۱۴۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

وقتی درهای لولایی عقب را باز می‌کنید، یک طرح سه صندلی را در داخل خواهید دید. آئودی کانسپت Type ۵۲ را در جشنواره سرعت گودوود امسال به نمایش در خواهد آورد.

منبع: motor۱

۵۴۳۲۲

نظر شما