شناسهٔ خبر: 67667656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

این خودروی مرموز ۹۰ ساله به بازار آمد!

آئودی به Crosthwaite & Gardner، یک شرکت تاریخی تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای، سفارش داد تا Auto Union Type ۵۲ را از ابتدا بازسازی کند.

صاحب‌خبر -

بسیاری از ما عاشق خودروهای کلاسیک عجیب‌وغریب قدیمی هستیم. آئودی به‌تازگی از خودرویی معرفی‌نشده با قدمت ۹۰ سال رونمایی کرده که دارای مشخصاتی خاص و منحصربه‌فرد است.

خودروی کلاسیک آئودی که به‌اصطلاح به نام «Schnellsportwagen» یا «خودروی اسپرت سریع» شناخته می‌شود، قرار بود نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای Type ۲۲ Grand Prix مربوط به دهه ۱۹۳۰ باشد. این خودرو در داخل با نام Type ۵۲ شناخته می‌شود. تایپ ۵۲ دارای یک موتور ۱۶ سیلندر با بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای روز تبدیل می‌کرد.

متأسفانه، این ابرخودروی شگفت‌انگیز هرگز از مرحله طراحی عبور نکرد. پروژه Auto Union Type ۵۲ در سال ۱۹۳۵ قبل از جنگ جهانی دوم لغو شد. اما آئودی تصمیم گرفت گردوغبار کتاب‌های تاریخی خود را پاک کند و این خودروی ویژه را برای جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۴ زنده کند.

آئودی به Crosthwaite & Gardner، یک شرکت تاریخی تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای، سفارش داد تا Auto Union Type ۵۲ را از ابتدا بازسازی کند. با استفاده از طرح‌های اولیه، همه چیز از شاسی و پنل‌های بدنه گرفته تا موتور به‌صورت سفارشی برای این کانسپت بی‌نظیر ساخته شد. این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تکمیل آن بیش از یک سال طول کشید.

نظر شما