شناسهٔ خبر: 67673183 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دیدگاه مردم در شبکه‌های اجتماعی درباره برندهای خودرویی چیست؟... -

اقتصاد ایران: گزارشی جدید نشان می‌دهد که مردم در شبکه‌های اجتماعی به کدام برندهای خودرویی علاقه‌ی بیشتری دارند.

صاحب‌خبر -

شبکه‌های اجتماعی این روزها به ابزاری مهم برای اظهارنظر کاربران در موضوعات مختلف ازجمله خودرو تبدیل شده است. گزارش جدید YouGov نشان می‌دهد که از دید کاربران چه برندهایی محبوبیت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی دارند.

بخشی از مطالعه پربازدیدترین اخبار خودرویی در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند؛ حوزه‌ای که در آن فورد محبوب‌ترین برند است و تسلا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

فهرست محبوب‌ترین برندهای خودرویی در شبکه‌های اجتماعی
YouGov

فورد به‌عنوان محبوب‌ترین برند خودرویی در شبکه‌های اجتماعی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ به این جایگاه رسید. تویوتا و بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز برندهای دیگری هستند که محبوبیت فراوانی بین مردم در شبکه‌های اجتماعی دارند. به‌طور کلی، همه‌ی برندهای برتر سال ۲۰۲۳ در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ نیز قرار دارند. برندهای لکسوس و نیسان و فراری به‌ترتیب در رتبه‌ی ۱۱ تا ۱۳ قرار دارند.

تحلیلگران از دیدگاه‌ها و اخبار به‌اشتراک‌گذاشته‌شده‌ی کاربران برای درک احساس مردم درخصوص برندی خاص استفاده می‌کنند. مردم به آلفارومئو و استون‌مارتین بیشترین احساس مثبت را دارند؛ درحالی‌که اینفینیتی در این زمینه وضعیت مساعدی ندارد و بیشترین احساس منفی را برانگیخته است.

آلفارومئو درزمینه‌ی کیفیت و دوام خودروهایش با مشکلاتی مواجه بوده است؛ اما تحلیل احساسات نشان می‌دهند که مردم این برند را برای کلکسیونرها و کسانی مناسب می‌دانند که به زیبایی‌شناسی و تجربه‌ی رانندگی اهمیت می‌دهند.

مقاله‌ی مرتبط
  • پرفروش‌ترین خودروهای دنیا در سال ۲۰۲۳؛ تاریخ‌سازی و صدرنشینی تسلا مدل Y

مالکان اینفینیتی از نیاز مکرر و هزینه‌ی تعمیرات، نقص‌های متعدد خودرو و نرم‌افزار آن، لاستیک‌هایی که به‌سرعت پنچر می‌شوند و ناتوانی تکنسین‌های نمایندگی‌های اینفینیتی در انجام تعمیرات شکایت می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که حضور برندها در رسانه‌ها تأثیر زیادی بر نگرش مردم درباره‌ی آن‌ها در فضای آنلاین دارد. برای مثال، می‌توان به حضور استون مارتین در سری فیلم‌های جیمز باند و حضور شورولت کامارو در Transformers و خودرو مینی‌کوپر در فیلم سرقت ایتالیایی به‌عنوان نمونه‌های اصلی اشاره کرد.

نظر شما