شناسهٔ خبر: 67669834 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیوه‌نامه ساعت کاری مربیان فنی و حرفه‌ای ابلاغ شد

نشست ویژه ابلاغ شیوه نامه ساعت کاری مربیان پیمانی و رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز به ریاست رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست حضوری و وبیناری ویژه ابلاغ شیوه نامه ساعت کاری مربیان پیمانی و رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز به ریاست مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه کشور برگزار شد.

در این نشست اعلام شد پس از برگزاری چند جلسه کارشناسی با حضور مدیران و مربیان سراسر کشور، ساعت کاری مربیان در طول هفته ۳۰ ساعت (شامل ۲۴ ساعت آموزشی و ۶ ساعت پژوهشی و اجرایی) تعیین شده است؛ این تصمیمی راهبردی با هدف ارتقا کیفیت ارائه خدمات و منطبق با اسناد بالادستی، قانون مدیریت خدمات کشوری و اساسنامه سازمان است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به شیوه نامه گفت: این شیوه نامه حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بهره‌گیری از خرد جمعی مدیران و مربیان است. ساعت کار موظف مربیان تمام وقت سازمان ۳۰ ساعت در هفته است و رؤسای مراکز موظف هستند بر اساس نیاز مرکز و متناسب با توانایی و قابلیت مربی، نسب به ارجاع فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری به مربیان به مدت ۶ ساعت در هفته اقدام کنند.

عظیمی تصریح کرد: با انگیزه پرقدرت و امیدوارانه به تحقق اهداف ترسیم شده و روزهای خوب آینده خوشبین هستیم و تلاش می‌کنیم.

تصویب سه بند کلیدی اساسنامه شامل هزینه‌کرد حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه‌ای، ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق و فروش اموال تملیکی و اختصاص یک در هزار مزد کارگران در هر ماه، توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی طبق صورت‌های ماهانه یکی از خبرهای خوب اعلام شده در این جلسه بود.

معاون وزیر کار اعلام کرد: پس از برگزاری چند جلسه در نهاد ریاست جمهوری، کمیسیون‌های تخصصی و عالی برنامه و بودجه ریاست جمهوری، هفته گذشته سه بند مذکور نهایی و برای تصویب به هیأت دولت ارسال شد و با ابلاغ و اجرای این بندها اعتبارات چشمگیر به این سازمان اختصاص خواهد یافت.

نظر شما