شناسهٔ خبر: 67667095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توصیه‌های دامپزشکی آبادان در تاسوعا و عاشورای حسینی

آبادان - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی آبادان گفت: سه گروه دامپزشکی این شهرستان آماده نظارت بر نذورات تاسوعا و عاشورا هستند.

صاحب‌خبر -

محمد فخری‌زاده یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ گروه ثابت و یک گروه سیار دامپزشکی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان بصورت رایگان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های نذری نظارت خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به وجود عوامل متعدد در ایجاد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و لزوم پیشگیری و کنترل این نوع بیماری‌ها مانند تب مالت و تب خونریزی‌ دهنده کریمه کنگو، گروه‌های دامپزشکی در روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرستان به منظور صیانت از سلامت و بهداشت عمومی شهروندان فعال خواهند بود.

رییس اداره دامپزشکی آبادان بیان کرد: این گروه ها در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت صبح تا ۱۴ بر سلامت دام‌های قربانی و معاینه لاشه‌ دام‌های نذری شهروندان بصورت رایگان نظارت خواهند داشت.

فخری‌زاده با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های دام در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: در ایام ذکر شده کشتارگاه‌ دام "بهین گوشت حلال اروند" واقع در سایت شهرک صنعتی خرمشهر به صورت رایگان آماده ارائه خدمات در خصوص ذبح دام، پوست‌کنی، فرآوری و سایر خدمات به شهروندان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی خواهد بود.

وی بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک دام و انسان به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت تاکید کرد و افزود: شهروندان برای حفظ سلامتی خود و خانواده از ذبح دام در منازل خودداری کنند و ذبح دام خود را در کشتارگاه انجام دهند.

به گزارش ایرنا سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است.

نظر شما