شناسهٔ خبر: 67660430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتار دام، تاسوعا و عاشورا در کشتارگاه‌های همدان رایگان شد

همدان - ایرنا- مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: کشتار دام در روزهای تاسوعا و عاشورا با هدف کمک به تامین بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری ها به شکل رایگان در کشتارگاه‌های همدان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیرحسین نقی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگر ایرنا افزود: از هیات های عزاداری و دسته جات و سایر افراد که قصد کشتار دام های قربانی دارند تقاضا می شود تا از ذبح دام در مکان های عمومی بپرهیزند و این کار را در کشتارگاه ها انجام دهند.

وی اظهار کرد: تیم های فنی دامپزشکی همدان در قالب ۳۸ گروه ثابت و سیار اعم از ۲۳ نفر دامپزشک، ۴۲ نفر بازرس بهداشت گوشت به همراه ۱۵ نفر از ناظرین شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۷ الی ۱۴ در سطح کشتارگاه های دام، سطح شهر و ادارات دامپزشکی سراسر استان بصورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی همدان یادآور شد: با هدف حفظ سلامت و بهداشت گوشت دام های نذری و سلامت مصرف کنندگان طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام محرم از سوی این اداره کل در حال اجراست.

️وی در ادامه بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان به خصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز، کیست هیداتید و …) تاکید کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام ذبح ممکن است به بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو مبتلا شوند و ضروریست شهروندان گوشت دام های قربانی را پس از ذبح بمدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال (۰ تا ۴ درجه سانتی گراد) نگهداری و سپس مصرف کنند. ️

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان با اعلام شماره سراسری ۱۵۱۲ دامپزشکی، از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً گزارش کنند تا با متخلفان برابر ضوابط، برخورد قانونی صورت پذیرد.

نظر شما