شناسهٔ خبر: 67666812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ناتوانی آمریکا و انگلیس در توقف حملات یمن

با وجود جنایات نیروهای آمریکا وانگلیس درحمله به یمن، حملات مقاومت این کشوربه اهداف صهیونیستی در دریای سرخ و باب‌المندب ادامه دارد و در همین زمینه نیروهای مسلح یمن، کشتی«Charysalis»را در دریای سرخ و باب‌المندب مورد هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -
 
در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است، در یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین و در واکنش به جنایات دشمن اسرائیلی علیه مردم فلسطین در نوار غزه، یگان دریایی، پهپادی و موشکی ما عملیات نظامی مشترکی علیه کشتی «Charysalis» در دریای سرخ و باب‌المندب انجام دادند. در ادامه بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است، هدف‌گیری این کشتی به‌دلیل اقدام شرکت مالک این کشتی در نقض تصمیم مربوط به ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی انجام شد و این کشتی دو بار مورد حمله قرار گرفت؛ بار نخست در دریای سرخ و بار دوم در باب‌المندب که با استفاده از چندین فروند موشک بالستیک، موشک دریایی مناسب و پهپاد صورت گرفت. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: عملیات نیروهای مسلح یمن تا توقف حملات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد داشت. وی گفت: نیروهای مسلح یمن به همه مردم این کشور که در راهپیمایی باشکوه و بی‌سابقه در استان‌ها و شهرهای مختلف در تاکید برتداوم پشتیبانی نظامی از مقاومت فلسطین شرکت کردند، درود و تحیت می‌فرستد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهارداشت: ما درنیروهای مسلح درخصوص تحرکات خصمانه عربستان در اجرای دستورات آمریکا و خدمت به اسرائیل تاکیدمی‌کنیم که آمادگی نظامی برای اجرایی کردن خواسته‌های مردم در واکنش مشروع به این تحرکات را داریم.
   
جبهه یمن، یکی از قوی‌ترین میدان‌های جنگ
در همین حال یک روزنامه اسرائیلی با تایید این امر که آمریکا و اروپا قادر به رفع تهدید یمن نیستند، جبهه یمن را یکی از قوی‌ترین میدان‌های جنگ کنونی توصیف کرد. روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی با عنوان «دست‌کم گرفتن تهدید یمن، ممنوع»، نوشت: «اثرات این امر دارای ابعاد است و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قادر به مقابله با آن نیستند.» این روزنامه با تایید این موضوع که آمریکا و اروپا به نیابت از اسرائیل با یمن می‌جنگند و تلاش می‌کنند اسرائیل را ازمشکلات راهبردی نجات دهند، نوشت: «جنگ با نیروهای مسلح یمن بعید است اما قوی‌ترین میدانی است که درآن رویارویی‌ها رخ می‌دهد.» این روزنامه به نقل از پژوهشگر اندیشکده «امنیت ملی» رژیم اسرائیل، یوئل جوزانسکی ضمن هشدار درباره وقوع جنگی همه جانبه با یمن نوشت: «تهدید یمن را نباید دست‌کم گرفت.» وی باابراز نگرانی درباره توانمندی نظامی یمنی‌ها تاکید کرد: «آنها می‌دانند چگونه موشک، پهپاد و قایق‌های انفجاری تولید کنند...یمنی‌ها در تلاش برای آسیب‌زدن به منافع اسرائیل دردریا وآسیب رساندن به ایلات هستند.این درحالی است که اسرائیل نمی‌داند چگونه همزمان با یمن، عراق، ایران، لبنان، سوریه و نوار غزه مقابله کند.»

نگرانی از تشدید حملات یمن
از سوی دیگر، به موازات تداوم عملیات نظامی در حمایت از مقاومت در نوار غزه در تمامی جبهه‌ها، در بحبوحه وخامت اوضاع ارتش اسرائیل، نگرانی از تشدید تهدیدها علیه این رژیم از سوی یمن افزایش یافته است. در حالی که اسرائیل هیوم از تاثیرات جهانی عملیات‌ نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ می‌گوید، نشریه آمریکایی بلومبرگ نیز گزارش می‌دهد که کشتی‌های در حال حرکت در آب‌های جنوب آفریقا نیز با موجی از بدی آب‌و‌هوا مواجه هستند.تاکنون ده‌ها کشتی به جای انتخاب دریای سرخ برای رسیدن به مقصد (رژیم صهیونیستی)، مسیر خود را به سمت جنوب آفریقا تغییر داده‌اند. مسیری طولانی‌تر و پرهزینه‌تر.به نوشته بلومبرگ، در سایه تداوم نسل‌کشی در نوار غزه، برخی از کشتی‌ها مجبور شده‌اند که این مسیر پرخطر را طی کنند و شرایط آب‌و‌هوایی منجر به غرق‌شدن یک کشتی و گم‌شدن بیش از ۴۰ کانتینر دیگر در دریا شده است. توفان در نزدیکی سواحل آفریقا نیز باعث هرج‌و‌مرج گسترده در مسیر اصلی مورد استفاده کشتی‌ها می‌شود.

نظر شما