شناسهٔ خبر: 67666064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چرا نیروهای امنیتی آمریکا مانع شلیک به «ترامپ» نشدند؟+ فیلم

شاهدان عینی ماجرای ترور نافرجام رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گویند نیروهای پلیس به هشدارهای آنها درباره فرد ضارب بی‌توجه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار اظهارات شاهدان عینیِ ترور نافرجام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شک‌وتردیدها درباره این حادثه را افزایش داده است.

یکی از شاهدان عینی حاضر در محل تجمع انتخاباتی ترامپ در گفت‌وگو با شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» درباره جزئیات این حادثه گفت: فرد مسلحی که به سمت ترامپ شلیک کرده را دیدم که از پشت‌بام ساختمان مجاور محل تجمع بالا می رفت. سعی کردم به نیروهای امنیتی هشدار دهم اما به طرز مشکوکی به حرف‌هایم توجه نکردند! از خودم پرسیدم چرا ترامپ هنوز حرف می‌زند؟ چرا او را از مکان خارج نکردند؟

ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه رسانه‌های آمریکایی از سو قصد به جان دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا در پی تیراندازی در حین سخنرانی دونالد ترامپ به طور ناگهانی سخنرانی خود را قطع کرد و دست به سمت گوش خود برد و در همین حال مردم در اطراف او از صدای شلیک وحشت‌زده شدند.

لحظاتی بعد از این خبر تصاویر ویدئویی و عکس‌های منتشرشده از محل حادثه حاکی از آن بود که صورت ترامپ غرق در خون شده است. اما مدتی نگذشت که مشخص شد ترامپ جراحت سطحی از ناحیه گوش پیدا کرده است. (جزئیات بیشتر)

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد مسلحی که اقدام به ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کرده بود، ۲۰ سال دارد.

به گفته اف‌بی‌آی، این فرد «توماس متیو کروکس» نام دارد و اهل «بِتل پارک» ایالت پنسیلوانیاست. بتل پارک روستایی در فاصله ۴۰ مایلی جنوب محل گردهمایی ترامپ در شهر باتلر است. اف‌بی‌آی درباره انگیزه کروکس از حمله به ترامپ اطلاعاتی منتشر نکرده است.

ترامپ کمتر از ۱۰ دقیقه پس از آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در باتلر واقع در پنسیلوانیا، پشت تریبون هدف سوءقصد قرار گرفت. او در زمان تیراندازی در حال سخنرانی درباره مهاجرت بود که صدای چندین شلیک به گوش رسید که اندکی بعد گوش خود را با دست گرفت و در ادامه با هدایت تیم حفاظتی‌اش روی زمین دراز کشید.

آنتونی گاگلیلمی، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا گفت که مظنون تیراندازی از روی سکویی مرتفع بیرون محوطه سخنرانی، چندین بار به سمت سِن شلیک کرد. سرویس مخفی ضارب را هدف قرار دادند و او هم‌اکنون مرده است. سرویس مخفی آمریکا بلافاصله با اقدامات حفاظتی وارد عمل شد و رئیس جمهور سابق هم‌اکنون در امنیت و شرایطش در حال ارزیابی است.»

به گفته وی، در این حادثه یکی از حضار در گردهمایی کشته شد و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده‌اند. ترامپ پس از این ترور نافرجام راهی نیوجرسی شد و نخستین تصاویر منتشرشده از وی، او را در حال پیاده شده از هواپیما نشان می‌دهد.

نظر شما