شناسهٔ خبر: 67660140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تیراندازی به سمت ترامپ هنگام سخنرانی+ فیلم

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ساعات اولیه بامداد بود که رسانه‌های آمریکایی از سو قصد به جان دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر دادند.

<div id="video-display-embed-code_2533151" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/678415/2533151?width=400&height=300"></script></div>

در همین باره پایگاه خبری اسکای نیوز عربی در خبری فوری از وقوع تیراندازی شامگاه جمعه به وقت محلی در حین سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمع انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر داد.

به گزارش این رسانه‌ها در پی تیراندازی در حین سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور ناگهانی سخنرانی خود را قطع کرد و دست به سمت گوش خود برد و در همین حال مردم در اطراف او از صدای شلیک وحشت‌زده شدند.

سوء قصد به جان ترامپ در حین سخنرانی

لحظاتی بعد از این خبر تصاویر ویدئویی و عکس‌های منتشرشده از محل حادثه حاکی از آن بود که صورت ترامپ غرق در خون شده است. اما مدتی نگذشت که مشخص شد ترامپ جراحت سطحی از ناحیه گوش پیدا کرده است.

تیراندازی بامداد یکشنبه در حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و مأموران «سرویس مخفی» آمریکا در حالی که از صورت وی خون سرازیر بود و با دست خود به نشانه سلامتی به سمت دوربین اشاره می‌کرد، وی را تحت حفاظت شدید و از محل خارج کردند.

تیراندازی به سمت ترامپ هنگام سخنرانی+ فیلم

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که صدای شلیک‌های قوی قبل از نقش بر زمین شدن ترامپ شنیده شده است. اما در همین رابطه سی ان ان به نقل از منابع ویژه خبری خود تأیید کرد که عامل تیراندازی نیز در تجمع انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا کشته شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات امنیتی نوشت: عامل تیراندازی در میان شرکت کنندگان در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ حضور نداشت و فرد ضارب با شلیک مأموران «سرویس مخفی» آمریکا از پا درآمد. در همین رابطه تصاویری منتشر شد که فرد ضارب را بر پشت بام یک ساختمان نشان می‌داد که کشته شده بود.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی تصاویری از یک شخص منتشر کردند و گفته شد که ضارب ترامپ شناسایی شده است. در همین رابطه به گفته اداره پلیس باتلر، فرد ضارب» مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. گفته می‌شود او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است».

تیراندازی به سمت ترامپ هنگام سخنرانی+ فیلم

اما ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی از واکنش‌های داخلی در آمریکا در پی تیراندازی به دونالد ترامپ اعلام کرد که نگرانی فزاینده‌ای در نهادهای قانون‌گذار وجود دارد که این می‌تواند یک تلاش جدی برای ترور ترامپ باشد.

سی ان ان همچنین گزارش داد که پلیس محلی در نیویورک گشتی‌های خود را در اطراف برج ترامپ و مناطق دیگر در سطح شهر افزایش داده است.

این شبکه خبری افزود: پلیس نیویورک سطح تدابیر امنیتی خود را در خیابان شماره چهلم معروف وال استریت و فولی اسکوآر و نیز در اطراف ساختمان شهرداری افزایش خواهد داد.

<div id="video-display-embed-code_2533137" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/678415/2533137?width=400&height=300"></script></div>

اداره پلیس باتلر گفته که فرد ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است». علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

واکنش‌ها به ترور ترامپ: بایدن دستور حمله را صادر کرده است

رسانه‌های خبری گزارش دادند که پسر دونالد ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» توصیف کرد.

در واکنش به ترور نافرجام ترامپ، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی کردند که ممکن است ترور ترامپ توسط خود او طراحی شده باشد و اقدام نمایشی برای جذب رأی بیشتر باشد.

استاندار ایالت پنسیلوانیا در پی سو قصد به جان ترامپ گفت: خشونت علیه هر حزب و رئیس سیاسی به هیچ وقت قابل قبول نیست.

سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در پی وقوع سوءقصد به جان دونالد ترامپ گفت: از حادثه تیراندازی در میتینگ انتخاباتی ترامپ وحشت زده‌ام و اکنون احساس راحتی دارم،

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ گفت: «این اقدام وحشتناک خشونت سیاسی در یک تجمع مبارزاتی مسالمت‌آمیز جایی در این کشور ندارد و باید به اتفاق آرا و قاطعانه محکوم شود.»

مایک کولینز، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی در شبکه ایکس با نکوهش جو بایدن در جریان تیراندازی به ترامپ گفت: «جو بایدن دستور حمله را صادر کرده است.»

باراک اوباما در واکنش به ترور نافرجام دونالد ترامپ در شبکه خبری ایکس نوشت: «برغم اینکه کماکان ما تا این لحظه نمی‌دانیم واقعاً چه اتفاقی دقیقاً افتاده، اما بایستی همه ما اکنون خشنود باشیم که به ترامپ آسیبی جدی وارد نشده است.»

انتهای پیام/ 411

نظر شما