شناسهٔ خبر: 67667619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گمانه‌زنی درباره قصور امنیتی سرویس مخفی آمریکا در ترور ترامپ

یک نظامی بازنشسته آمریکایی به تارنمای خبری روس اسپوتنیک گفت که قصور امنیتی موجب آزادی عمل ضارب رئیس جمهوری پیشین آمریکا شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسپوتنیک امروز به نقل از اِرل راسموسن، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و مشاور سیاسی، نوشت که این کشور در طول سال های منتهی به سوءقصد به دونالد ترامپ، جناح بندی سیاسی فزاینده ای را تجربه کرده است.

راسموسن گفت: ما طی سال‌ها شاهد افزایش تفرقه در داخل کشور بوده‌ایم. هر دو حزب سیاسی باید لفاظی های خود را کاهش داده و هواداران خود را مدیریت کنند.

به گفته این کارشناس، یک قصور امنیتی وجود دارد که یک فرد مسلح اجازه می یابد تا این حد به هدف خود نزدیک شود.

وی افزود: او در ساختمانی خارج از منطقه امنیتی و در ۱۵۰ متری محل سخنرانی ترامپ مستقر بود. تمام آن ساختمان ها باید به دقت بررسی شده و در صورتیکه توسط سرویس های امنیتی محافظت نمی شدند، باید روی آنها نظارت مستمر می شد. علاوه بر این، به نظر می رسید در حالیکه محافظان ترامپ عملکرد خوبی داشتند، واکنش نیروی ضد تک تیرانداز کند بوده است.

در جریان تجمع انتخاباتی دیشب در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا، فردی ۲۰ ساله به نام توماس متیو کروکس (Thomas Matthew Crooks) با تفنگ نیمه خودکار خود چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش او و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کردند. در جریان این واقعه، دو تن از جمله فرد تیرانداز کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

بسیاری از دولتمردان خارجی و چهره های سیاسی آمریکا این واقعه را محکوم کرده و با خانواده های آسیب دیدگان ابراز همدردی کردند.

نظر شما