شناسهٔ خبر: 67670069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

افتادن نقاب از چهره نژادپرستی آمریکا بعد از عملیات طوفان الاقصی و تقلای واشنگتن برای باقی ماندن در عراق به هر وسیله ممکن از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با مطرح شدن مجدد مسأله فلسطین بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی در جهان، بیش از گذشته نقاب از چهره نژادپرستی محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا برداشته شد. این روزها هر کسی که در آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کند به یهودستیزی متهم می‌شود.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه القدس العربی در خصوص جنگ غزه و غرب نوشت: ما طی ۹ ماه گذشته شاهد آن بودیم که موضع گیری های ضد فلسطینی و اسلام هراسی در آمریکا به صورت گسترده‌ای در میان مسئولان و رسانه‌های این کشور دیده می‌شود. زمانی که نمایندگان جمهور خواه علناً به فلسطینی‌ها اهانت کرده و خواهان نسل کشی آنها شدند تنها اندکی از دموکرات‌ها و تعداد انگشت شماری از رسانه‌های آمریکایی زبان به انتقاد گشودند. حتی کار به جایی رسیده که مارگوری تیلور گرین یکی از نمایندگان آمریکا حامیان فلسطین را تروریست خطاب می‌کند و هیچ توبیخی نمی‌شود.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه رأی الیوم در خصوص فلسطین نوشت: با توجه به مناظره اخیر میان بایدن و ترامپ و گاف‌های پی در پی وی در نشست‌های بین المللی به ویژه نشست ناتو در آمریکا که باعث مسخره شدن رئیس جمهور آمریکا در فضای مجازی شده، به نظر می‌رسد تنها راه پیش روی او برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، حل بحران‌های غزه و اوکراین است. به همین دلیل برخی کارشناسان معتقدند که احتمالاً طی روزهای آتی آتش بس در نوار غزه محقق می‌شود تا طرفداران فلسطین در جامعه آمریکا برای رأی دادن به بایدن راضی شوند.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه سوری الثوره در خصوص این کشور نوشت: این روزها همه جا صحبت از حرف‌های اردوغان درباره برقراری مجدد روابط با سوریه مانند قبل از آغاز جنگ تروریستی علیه این کشور با نقش آفرینی آنکارا است. این در حالی است که ترکیه طی سال‌های گذشته در اجرای پروژه‌های برنامه ریزی شده علیه سوریه از جمله تسهیل ورود هزاران تروریست و محموله‌های سلاح از خاک این کشور به سوریه نقش مهمی داشته است. اگر دمشق در جبهه‌های مختلف نظامی و سیاسی در این جنگ پیروز نمی‌شد قطعاً این کشورها در مواضع خود علیه سوریه تجدیدنظر نمی‌کردند.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه سوری الوطن در خصوص انگلیس نوشت: لابی صهیونیستی در انگلیس به حدی قدرت دارد که می‌تواند وزرا و اعضای پارلمان را جذب خود کرده و با پرداخت پول، از کمپین‌های انتخاباتی آنها حمایت کند. این لابی بانفوذ زمانی بیش از هر وقت دیگری رخ نشان داد که علیه جرمی کوربین رئیس سابق حزب کارگر انگلیس که از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود وارد عمل شد و او را به یهودستیزی متهم کرد. این حملات موفق شد کوربین را از ریاست حزب مذکور با پرداخت مبالغ زیادی پول به اعضای حزب برکنار کند.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه یمنی المسیره در خصوص فلسطین نوشت: از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن از تحلیلگران خواست ابعاد نگرش خود را گسترده کرده و افق‌های جدیدی پیش روی خود برای بررسی این موضوع کنند. حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ۹ ماه گذشته یک امتحان و آزمایش واقعی و مهم برای وجدان‌ها و ارزش‌های انسانی مشترک نزد جامعه بشری بود. این جنگ تنها یک نبرد بر اساس قوانین جنگ‌های معمول نیست بلکه یک جنایت نسل کشی است که وجدان‌های بیدار امت اسلامی و جهان را غربال کرد.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: با شدت گرفتن هر موجی در داخل عراق برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی، واشنگتن از اهرم‌های فشار خود علیه دولت بغداد مانند گروهک‌های تروریستی و تحریم‌های اقتصادی جدید علیه بانک‌های عراق و تهدید به بحران آفرینی در عرصه اقتصاد که آشوب ایجاد خواهد کرد استفاده می‌کند. تحریم‌های آمریکا علیه ۳۳ بانک عراقی همزمان با درخواست مقاومت اسلامی عراق برای خروج اشغالگران از این کشور صورت می‌گیرد که نشان از سیاسی بودن این تحریم‌ها دارد.

تنها راه بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا

روزنامه عراقی الصباح در خصوص عزاداری محرم نوشت: هیچ کسی از سرّ عشق شدید عراقی‌ها با تمام مذاهب و ادیان مختلف به حضرت عباس (ع) که در قلب‌ها و مغزهای آنها ریشه دوانده خبر ندارد. شهروندان عراقی احترام ویژه و خاصی به قمر بنی هاشم به دلیل نقش آفرینی ایشان در نبرد صحرای کربلا و حماسه آفرینی در برابر صفوف دشمن قائل هستند. شعرا و نویسندگان مدح‌ها و توصیفات زیبایی در رثای حضرت عباس (ع) و کاشف الکرب عن وجه الحسین (ع) نوشته‌اند.

نظر شما