شناسهٔ خبر: 67669511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرملین: پوتین برنامه‌ای برای تماس با ترامپ ندارد

سخنگوی کرملین در واکنش به سوقصد به رئیس جمهور پیشین آمریکا اظهار داشت که دولت فعلی آمریکا ضایی را ایجاد کرده که این حمله را تحریک کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که اعتقاد ندارد دولت فعلی آمریکا مسئول سوءقصد علیه دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا بوده، اما فضایی را ایجاد کرده که این حمله را تحریک کرده است.

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما معتقد نیستیم که تلاش برای حذف و ترور ترامپ توسط مقامات فعلی سازماندهی شده باشد.

پسکوف گفت هیچ برنامه‌ای برای تماس ولادیمیر پوتین با ترامپ با توجه به این حادثه وجود ندارد.

بامداد امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت.

ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی متعلق به خودش تحت عنوان «تروث مدیا» نوشت که گلوله به قسمت بالای گوش سمت راست او اصابت کرده است.

تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد. لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده و فریادهایی را سر می‌داد.

ترامپ بلافاصله با کمک نیروهای پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به تیراندازی به سمت دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفت که از سلامتی وی خوشحال است.

او گفت: «خشونت جایی در ایالات متحده ندارد و ممکن نیست که هرگز اجازه چنین چیزی را بدهیم... همه باید خشونت سیاسی را محکوم کنند».

انتهای پیام/

نظر شما