شناسهٔ خبر: 67666547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 نوید استاندار فارس برای بهره برداری از سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی

شیراز- ایرنا- استاندار فارس اعلام کرد:‌ طی هفته آینده  سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی شیراز به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان فارس تصریح کرد:‌ امیدواریم طی هفته آینده شاهد بهره‌برداری از ورزشگاه ۶هزار نفری شهید سلیمانی شیراز باشیم.

وی اضافه کرد:‌مهمترین دلیل تاخیر در راه‌اندازی نشدن سالن ۶ هزار نفره تابلو برق بود که با همکاری مسئولان استان امروز تامین شد و درحال نصب است.

تجهیز کارگاه برای تکمیل ورزشگاه پارس

استاندار فارس در ادامه سخنانش به تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز اشاره کرد و افزود:‌ بر اساس قراردادی که وزارت ورزش و جوانان با پیمانکار جدید منعقد کرده است از امروز تجهیز کارگاه این شرکت در محل ورزشگاه آغاز شده است.

 نوید استاندار فارس برای بهره برداری از سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی جلسه شورای ورزش فارس

ایمانیه همچنین با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی طرح آمایش ورزش استان فارسٰ، بیان کرد: این طرح با هدف هم افزایی و بهره‌مندی ازامکاناتٰ، تجهیزات و فضاهای آموزشی دستگاه‌های اجرایی مختلف در حال اجراست.

استاندار فارس در پایان این جلسه بر سازوکارهای لازم جهت میزبانی هر چه بهتر مسابقات هندبال نوجوانان آسیا، مسابقات جهانی کمانگیری روی اسب درشهرستان زرقان و جام پرچم در رشته کاراته تاکید کرد.

تاریخچه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شیراز

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود این ورزشگاه در شهرک صدرا در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد.

پس از آن بحث ساخت این ورزشگاه به منطقه شهرک گلستان شیراز و جایگاه نمایشگاه کنونی باز هم در غرب شیراز کشیده شد و با وجود کلنگ خوردن در این منطقه،این مکانها هم تغییر کرد و کار به منطقه سوم در جنوب شیراز کشیده شد.

در سال ۱۳۷۶ در زمانی که غلامرضا صحراییان استاندار فارس بود، احداث این ورزشگاه جدی تر شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود برای همیشه به زمین زده شد.

در این سال ها آنچه باعث شده کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد، بودجه های کم و عدم تخصیص به موقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.

 نوید استاندار فارس برای بهره برداری از سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی ورزشگاه پارس شیراز

سالنی که بدون آب و برق و گاز افتتاح شد

همچنین سالن ورزشی ۶ هزار نفری شیراز که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به شیرازدر سال ۱۳۸۷ است ، ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰ در دولت دوازدهم پس از ۱۳ سال با حضور معاون وقت وزارت ورزش و جوانان بدون تأسیسات آب و برق و گاز افتتاح شد.

شیراز میزبان هندبال نوجوانان اسیا

دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور سال ۱۴۰۳ در شیراز برگزار خواهد شد.

تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با تیم های هند و عراق همگروه است و بدین ترتیب تیم کشورمان ۱۳ شهریور ماه در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مصاف هند خواهد رفت و ۱۵ شهر یور هم در همین ساعت با عراق دیدار خواهد کرد.

 نوید استاندار فارس برای بهره برداری از سالن ۶ هزار نفره شهید سلیمانی

نظر شما