شناسهٔ خبر: 67666392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان مطرح کرد

چگونه ترور ترامپ از او یک اسطوره می‌سازد؟

خبرگزاری سی‌ان‌ان در تحلیلی نوشت:‌ترامپ که قبلاً توسط حامیانش به عنوان یک قهرمان شکست‌ناپذیر تلقی می‌شد و در تجمعاتش با احترام ماورایی با او برخورد می‌شد، حالا به عنوان یک مبارز و اسطوره که دائم مورد حمله دشمنانش قرار می‌گیرد، مطرح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبر ترور نافرجام دونالد ترامپ بامداد یکشنبه _بیست و چهارم تیر_ به صدر اخبار جهان تبدیل شد. این تیراندازی حین سخنرانی ترامپ در «باتلر» پنسیلوانیا رخ داد و مأموران «سرویس مخفی» آمریکا وی را تحت حفاظت گرفتند و از محل خارج کردند. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، فردی هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرده است. شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد عامل تیراندازی در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد مسلحی که اقدام به ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا کرده بود، ۲۰ سال دارد. به گفته اف‌بی‌آی، این فرد «توماس متیو کروکس» نام دارد و اهل «بِتل پارک» ایالت پنسیلوانیاست. بتل پارک روستایی در فاصله ۴۰ مایلی جنوب محل گردهمایی ترامپ در شهر باتلر است. اف‌بی‌آی درباره انگیزه کروکس از حمله به ترامپ اطلاعاتی منتشر نکرده است.

پس از این اتفاق خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان‌ که وابسته به دموکرات‌ها است در تحلیلی نوشت تحولات تکان‌دهنده روز شنبه، یک عنصر سیاسی ناپایدار دیگر را به سال انتخاباتی وحشی و غیرقابل پیش بینی آمریکا اضافه کرد، سالی که به‌تازگی بایدن -مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا- پس از حضور فاجعه‌بار در مناظره و پس از محکومیت ترامپ ۷۸ ساله توسط هیئت منصفه نیویورک، برای حفظ جایگاه خود مبارزه می‌کند.

اکثر رهبران و بازیگران سیاسی از هر دو طرف به سرعت برای ترامپ دعا کردند و خواستار آرامش شدند و حتی بایدن که روزها در تلاش برای تقویت مبارزات انتخاباتی خود بوده است، پس از اطلاع از تیراندازی در حالی که در مراسم عشای ربانی حضور داشت، نقش خود را به عنوان مدیر اجرایی کشور آغاز کرد و بیانیه‌ای کاغذی منتشر و سپس مقابل دوربین با ملت صحبت کرد.

بایدن گفت: هیچ جایی در آمریکا برای این نوع خشونت وجود ندارد، این یک نوع بیماری است و یکی از دلایلی است که ما باید این کشور را متحد کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد، ما نمی‌توانیم اینگونه باشیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که سعی کرده است از طریق تلفن با «دونالد» تماس بگیرد و گفت که رئیس‌جمهور سابق در تجمعی حضور داشته است که «باید می‌توانست بدون هیچ مشکلی مسالمت‌آمیز برگزار شود.» بایدن سپس تعطیلات آخر هفته خود را زودتر در خانه ساحلی خود به پایان رساند و به واشنگتن بازگشت.

چگونه ترور ترامپ از او یک اسطوره می‌سازد؟

سی‌ان‌ان‌ معتقد است با توجه به وضعیت دوقطبی بد سیاست در ایالات متحده، شوک اولیه این ترور باعث ایجاد پیامدهای سیاسی جدی خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است ترامپ که قبلاً توسط حامیانش به عنوان یک قهرمان شکست ناپذیر تلقی می‌شد و در تجمعاتش با احترام ماورایی با او برخورد می‌شد، حالا به عنوان یک مبارز که دائم مورد حمله دشمنانش قرار می‌گیرد، مطرح خواهد شد. رئیس‌جمهور سابق پس از شلیک گلوله، مطمئن شد که لحظه‌ای نمادین از سرکشی ایجاد می‌کند، او مشت خود را بالا برد و در حالی که مستقیم به دوربین‌های تلویزیونی روی یک بالابر نگاه می‌کرد خطاب جمعیت فریاد زد: «بجنگ، بجنگ.»

سی‌ان‌ان‌ معتقد است این تصاویر در تاریخ ماندگار خواهند شد و اسطوره ترامپ را غنی می‌کنند، دقیقاً به همان اندازه که عکس لیوان او در زندان آتلانتا و فیلم بازگشت او به کاخ سفید در سال ۲۰۲۰ پس از غلبه بر یک عفونت جدی کووید -۱۹ این تأثیر را داشت. این اتفاق همچنین می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای کمپین انتخاباتی که ترامپ در آن بایدن را رهبری می‌کرد وجود داشته باشد، حتی پیش از آنکه کمپین رئیس‌جمهور فعلی به دلیل حضور فاجعه‌بار در مناظرات به سمت سقوط آزاد برود.

به گزارش این خبرگزاری، پیش از این در روز شنبه، درخواست‌هایی برای بررسی این موضوع وجود داشت که چگونه یک مرد مسلح، خارج از محدوده امنیتی تجمعات، توانست ترامپ را در یک ناکارآمدی گسترده امنیتی که پیامدهای آن برای همه دوره‌ها و رویدادهای آینده کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه خواهد داشت، در تیررس خود قرار دهد.

سی‌ان‌ان‌ نوشته است پس از نشانه‌های هولناک دیگری که نشان می‌دهد در کشوری که در آن اسلحه به‌راحتی قابل دسترسی است، چه پیامدهایی وجود دارد، بسیاری از سیاستمداران در هر دو جناح در حال حاضر با استفاده از لفاظی‌های سیاسی ناله می‌کنند. حال باید دید آیا شوک وقایع روز شنبه، که می‌توانست بسیار بدتر باشد، برای مهار فرهنگ سیاسی سمی که ترامپ در آن نقش پررنگی دارد کاری انجام می‌دهد یا خیر.

این مقاله در انتها نتیجه‌گیری می‌کند که تاریخ نشان می‌دهد که خشونت، اگرچه غیرقابل دفاع است، اما یک زخم اساسی بر سیاست آمریکا نیز هست.

نظر شما