شناسهٔ خبر: 67661564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

ضارب دونالد ترامپ شناسایی شد

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشورها این واقعه را محکوم کردند. همچنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.
رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه روز شنبه در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر، پنسیلوانیا، از یک سوء قصد جان سالم به در برد.
هنگامی که ترامپ مقابل جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله شلیک شد. یک گلوله به گوش راست این سرمایه‌دار آمریکایی اصابت کرد و او به سرعت به یک مرکز پزشکی در همان نزدیکی منتقل شد. ترامپ بعدا در بیانیه‌ای توضیح داد که حالش «خوب» است.
سرویس مخفی آمریکا گزارش داد که یک تیرانداز مظنون و یکی از حاضران کشته شدند. دو آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. در محل تیراندازی یک قبضه اسلحه کشف شد.

در همین حال اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار سرویس مخفی آمریکا تحقیقاتی را انجام می‌دهد. اف‌بی‌آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد که یک جوان ۲۰ساله ساکن پنسیلوانیا است. منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌پست گفتند فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس» است.

برچسب‌ها:

نظر شما