شناسهٔ خبر: 67666133 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رصد هوایی بخشی از حریم شهر تهران/تائید گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان

سیدمیثاق اختر

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از رصد هوایی حریم شهر تهران خبر داد وگفت: تلاش می‌کنیم رصد پهپادی کل حریم تهران محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود رنجبریان در دویست و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: ما سعی کردیم انضباط مالی شرکت را به بهترین شکل انجام دهیم و اولین شرکتی هستیم که حسابرسی‌ و بررسی‌هایش را انجام داد و گزارش مقبول و منصفانه بود. برای سال ۱۴۰۰ برگه تشخیص عملکردی برای مالیات صادر شده بود که به آن اعتراض کردیم تا کل مالیات سال ۱۴۰۰ دوباره رسیدگی شود که مورد قبول قرار گرفت و سعی ما این است که پس از بررسی ها، رقم به حداقل برسد.

وی افزود: شرکت شهربان درآمدی نیست و تماماً هزینه دارد. در سال ۱۴۰۲ نیروهای پیمانکاری ما رسمی شدند و موارد حقوقی این کارکنان تغییر پیدا کرد و به عنوان کارگر رسمی شهرداری مشغول به کار شدند. در سال گذشته ۳۳۰ نفر از نیروها رسمی شدند و امروز ۴۰۰ نفر از نیروهای پیمانکاری مطابق قانون رسمی شدند

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ شورا مصوبه‌ای داشت و معبر به عنوان اساسنامه شرکت شهربان اضافه شد. سال قبل از سازمان بازنشستگی به عنوان یکی از سهامداران امضا گرفتیم. ترکیب سهام داران پس از امضای شهردار تهران تغییر خواهد کرد.

رنجبریان تاکید کرد: در حال خرید خودرو هستیم و مقدمات آن انجام شده است. رصد حریم تهران با دانشگاه امام حسین (ع) و سازمان هوایی وزارت دفاع در حال پیگیری بوده و بخشی از حریم، به شکل هوایی رصد می‌شود و سعی داریم رصد با پهپاد در کل حریم انجام شود. تنها ۳۰۰ نفر رصد حریم را انجام می دهند و حتما باید هوشمند باشد که به درستی در حال انجام است. امیدواریم با همکاری اداره کل حریم این کار به درستی انجام شود و بتوانیم هوشمندسازی را به درستی جلو ببریم. یک هزار و ۲۰۰ دوربین البسه از وزارت دفاع تهیه کردیم و مقرر شد با این ارگان دولتی قرارداد ببندیم و این دوربین‌ها را خریداری کنیم.

در ادامه این جلسه، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه هزینه‌های حسابرسی نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است گفت: گزارشات سال ۱۴۰۲ از شرکت شهربان و حریم بان آغاز می‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به خاطر ندارم که گزارش حسابرس بلافاصله در سال بعد و پیش از نشست‌های سالیانه حسابرسی گزارش داده شده باشد و این یکی از دستاوردهای خوب است که باید آن را قدر بدانیم. تلاش حسابرسان به بار نشسته و می‌توانیم نتایج آن را تأثیر دهیم.

وی با بیان اینکه در چهار سال دوره پنجم، یک مورد گزارش حسابرسی هم قرائت نشده بود، تاکید کرد: ما برای اینکه قانون را رعایت کرده باشیم، گزارشات سال‌های قبل را قرائت کردیم. ما مشکلات زیادی در شرکت شهربان و حریم‌بان داریم که امیدواریم برطرف شود.

در نهایت پس از بحث و بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲، این گزارش با حداکثر آرا اعضای شورا تأیید شد.

انتهای پیام

نظر شما