شناسهٔ خبر: 67668019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲

در دویست و چهل و نهمین جلسه شورا و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲، بند‌های تکلیفی گزارش حسابرس با حداکثر آراء موافق تأیید شد. در دویست و چهل و نهمین جلسه شورا و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲، بند‌های تکلیفی گزارش حسابرس با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عضو شورا در دویست و چهل و نهمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ در ابتدای این بررسی، اظهار داشت: هزینه‌های حسابرسی نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به خاطر ندارم که گزارش حسابرس بلافاصله در سال بعد و پیش از نشست‌های سالیانه حسابرسی گزارش داده شده باشد و این یکی از دستاورد‌های خوب است که باید آن را قدر بدانیم. تلاش حسابرسان به بار نشسته و می‌توانیم نتایج آن را تأثیر دهیم.

چمران با بیان اینکه در چهار سال دوره پنجم، یک مورد گزارش حسابرسی هم قرائت نشده بود؛ خاطرنشان کرد: برای اینکه قانون را رعایت کرده باشیم؛ گزارشات سال‌های قبل را قرائت کردیم. مشکلات زیادی در شرکت شهربان و حریم داریم که امیدواریم برطرف شود.

مهدی اقراریان، عضو کمیته نظارت و حقوقی شورا، ضمن تشکر از حسابرس، اظهار داشت: مطابق استاندارد شماره ۷۰۵، شما وقتی ابهامی را مطرح می‌کنید؛ قاعدتاً باید بفرمایید این ابهام از چه نوع ابهامی است؛ با اهمیت است یا با اهمیت اساسی یا غیر اساسی، که الیته در متن گزارش شما نیز بدان اشاره شده، اما تذکر بنده مبنی برآن است که این مورد، صراحتاً اعلام شود تا نیاز به استخراج از درون متن نباشد.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بند ۸ گزارش حسابرس، اظهار داشت: درآمد‌ها و هزینه‌های تحقق یافته در سرفصل کلیه بودجه، دارای انحرافات نامساعد به اقلام بودجه مصوب می‌باشد، که به دلیل در اختیار نبودن صورت ریز اقلام تفکیکی متناظر آنها در بودجه مصوب، پیگیری آن امکان پذیر نگردیده که جا دارد آقای رنجبریان نسبت به آن توضیح بدهند.

وی افزود: بند نهم این گزارش نیز در مورد سهامداران شرکت می‌باشد که مصوبه سال ۹۵ تا به امروز اجرایی نشده است و شرکت پس از هفت سال، ثبت شرکت‌ها نشده و سهامداران آن نیز تغییری نکرده است.

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران هم خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم انضباط مالی شرکت را به بهترین شکل انجام دهیم و اولین شرکتی هستیم که حسابرس بررسی‌های آن را انجام داد و گزارش مقبول و منصفانه بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۰ برگه تشخیص عملکردی برای مالیات صادر شده بود که به آن اعتراض کردیم تا کل مالیات سال ۱۴۰۰ دوباره رسیدگی شود که مورد قبول قرار گرفت. سعی ما این است که پس از بررسی ها، رقم به حداقل برسد.

رنجبریان ادامه داد: شرکت شهربان درآمدی نیست و تماماً هزینه دارد. در سال ۱۴۰۲ نیرو‌های پیمانکاری ما رسمی شدند و موارد حقوقی این کارکنان تغییر پیدا کرد و به عنوان کارگر رسمی شهرداری مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳۰ نفر از نیرو‌ها رسمی شدند و امروز ۴۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری مطابق قانون رسمی شدند، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ شورا مصوبه‌ای داشت و معبر به عنوان اساسنامه شرکت شهربان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با تأکید بر اینکه سال قبل از سازمان بازنشستگی به عنوان یکی از سهامداران امضا گرفتیم، گفت: ترکیب سهام داران پس از امضای شهردار تهران تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در حال خرید خودرو هستیم و مقدمات آن انجام شده است. رصد حریم تهران با دانشگاه امام حسین (ع) و سازمان هوایی وزارت دفاع در حال پیگیری بوده و بخشی از حریم، هوایی رصد می‌شود و سعی داریم رصد با پهپاد در کل حریم انجام شود. تنها ۳۰۰ نفر رصد حریم را انجام می‌دهند و حتما باید هوشمند باشد که به درستی در حال انجام است. امیدواریم با همکاری اداره کل حریم این کار به درستی انجام شود و بتوانیم هوشمندسازی را به درستی جلو ببریم.

رنجبریان با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ دوربین البسه از وزارت دفاع تهیه کردیم؛ یادآور شد: قرار شد با این ارگان دولتی قرارداد ببندیم و این دوربین‌ها را خریداری کنیم.

گفتنی است بند‌های تکلیفی گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ به تأیید شورا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما