شناسهٔ خبر: 67665544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار چادگان:

تمام مراکز گردشگری چادگان روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است

فرماندار چادگان گفت: براساس تصمیم شورای تأمین شهرستان چادگان، تمام مراکز تفریحی این شهرستان از جمله خصوصی و عمومی با هدف حفظ حرمت این ایام در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) تعطیل است.

صاحب‌خبر -

علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای تأمین شهرستان چادگان تمام مراکز تفریحی شهر چادگان از جمله خصوصی و عمومی که شامل ویلاهای تفریحی آموزش و پرورش، شهرداری، دهکده تفریحی، نیروی انتظامی، ذوب‌آهن، مجتمع کمال، ویلاهای وحدت سپاه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافرها در روزهای تاسوعا و عاشورا به جهت حفظ حرمت این ایام، تعطیل است.

وی افزود: شهرستان چادگان در سال جاری میزبان ۲۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر بوده است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و علت‌های آن متعدد است.

فرماندار شهرستان چادگان خاطرنشان کرد: طی سال‌های بعد از کرونا آمار گردشگران کاهش یافته که یکی از دلایل آن کمبود جاذبه‌های گردشگری و زیرساختی در شهر چادگان است.

درویشی عنوان کرد: مراکز گردشگری شهری از جمله پارک‌هایی که قابل سکونت داشته باشد و کمبود زیرساخت‌های گردشگری در مرکز شهرستان نیز از دیگر دلایل است.

وی تاکید کرد: در این زمینه خانه‌های مسافری توسط میراث فرهنگی شهر چادگان سازماندهی شده است، از این طریق مسافران به‌راحتی و طبق آمار جذب می‌شوند و بر نرخ‌گذاری آن نظارت خواهیم کرد.

فرماندار چادگان گفت: تلاش داریم تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهیم که در روستاهای فراموشجان، مشهد کاوه، حجت‌آباد و کمیتک چهار اقامتگاه ایجاد شده است و سه اقامتگاه دیگر نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد.

نظر شما