شناسهٔ خبر: 67664839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگستری:

مشکل فاضلاب سه هزار شهروند کرمان با ورود دستگاه قضایی حل شد

کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری کرمان با اشاره به پیگیری مشکل فاضلاب در ۲ شهرک الهیه و اکباتان مرکز این استان گفت: پیمانکارانی که پروژه‌های ساختمانی احداث می‌کنند باید اقدامات اصولی در جذب و دفع فاضلاب مجتمع‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط را انجام دهند در غیر این صورت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، پس از کسب گزارش‌هایی مبنی بر اعلام نارضایتی جمعی از شهروندان ساکن مجتمع‌های مسکونی اکباتان و الهیه کرمان (قریب به سه هزار نفر) مبنی بر دفع نشدن فاضلاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و امروز خبر رسید که مشکل فوق رفع شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان روز یکشنبه در این زمینه توضیح داد: در صیانت از حقوق عامه، دادگستری کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع دفع غیر اصولی فاضلاب مجتمع‌های الهیه و اکباتان کرمان ورود کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی بیان کرد: با توجه به تهدیدهای بهداشتی بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان قرار گرفت و پس از بازدیدهای میدانی معاون قضایی دادگستری موضوع در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تشکیل سه جلسه با حضور سازمان های مربوطه و به همت مسئولان، مشکل در کمترین زمان ممکن با حفر چاه‌های جذبی عمیق حل شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت رفع مسائل مشکلات اجرایی و حقوقی تسریع طرح شبکه فاضلاب شهری در مرکز استان تاکید کرد و گفت: بایستی با حضور مسئولان عالی استان حل مشکلات اجرایی و حقوقی این طرح در دستور کار سازمان های متولی قرار گیرد.

نظر شما