شناسهٔ خبر: 67664204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد

حل مشکل فاضلاب ۳ هزار شهروند کرمانی با ورود دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، دادگستری کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع دفع غیراصولی فاضلاب مجتمع‌های الهیه و اکباتان کرمان ورود و مشکل را رفع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار کرد: پس از کسب گزارش‌هایی مبنی بر اعلام نارضایتی قریب به سه هزار نفر از شهروندان ساکن مجتمع‌های مسکونی اکباتان و الهیه کرمان مبنی بر دفع نشدن فاضلاب، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تهدیدات بهداشتی، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان قرار گرفت و پس از بازدیدهای میدانی معاون قضائی دادگستری موضوع در کارگروه‌های تخصصی بررسی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه پس از تشکیل سه جلسه با حضور ادارات مربوطه و با همت مسئولان، مشکل در کمترین زمان ممکن با حفر چاه‌های جذبی عمیق حل و فصل شد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع مسائل مشکلات اجرایی و حقوقی تسریع طرح شبکه فاضلاب شهری در مرکز استان گفت: باید با حضور مسئولان عالی استان، حل مشکلات اجرایی و حقوقی این طرح در دستور کار ادارات متولی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدی هشدار داد: پیمانکارانی که پروژه‌های ساختمانی احداث می‌کنند، باید اقدامات اصولی به منظور جذب و دفع فاضلاب مجتمع‌ها را با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط انجام دهند، در غیر این صورت به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند.

نظر شما