شناسهٔ خبر: 67664194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش ۵۰ درصد اعتبار تسهیلات عشایر استان قزوین

زهرا عبداللهی

رئیس اداره امور عشایراستان قزوین گفت: تسهیلات بانکی عشایر استان از محل منابع قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است‌.

صاحب‌خبر -

سعید ابیت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعتبار تسهیلات عشایر استان قزوین، اظهار کرد: در سال گذشته امور عشایر استان به‌عنوان دستگاه مشمول برخوردار از تسهیلات جزء سه بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه جهت حمایت و توسعه تولیدات در جامعه عشایری، مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال به عشایر استان اختصاص پیدا کرد که با جذب بیش از ۹۰ درصد این اعتبارات از دستگاه‌های برتر در جذب تسهیلات شناخته شده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، رئیس اداره امور عشایراستان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: با افزایش پنجاه درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۳ و تخصیص رقم ۵۱۶ میلیارد ریال، به امید خدا شاهد تأثیرگذاری مؤثر عشایر در تولید گوشت قرمز باشیم.

ابیت با اشاره به این نکته که استان قزوین از استان‌های دارای جمعیت عشایری است که عدم برخورداری از امکانات، خشکسالی‌های متمادی در استان و فقر مراتع، موجب کاهش دام عشایری و تغییر حرفه از سوی عشایر شده است، گفت: امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی و پرداخت تسهیلات شاهد رونق بیش از پیش سبک زندگی عشایری و تولیدات در جامعه‌ عشایری استان باشیم.

انتهای پیام

نظر شما