شناسهٔ خبر: 67660901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره امورعشایر استان قزوین خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصد اعتبار تسهیلات عشایر استان قزوین

قزوین- رییس اداره امورعشایر استان قزوین گفت: تسهیلات بانکی عشایر استان از محل منابع قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: تسهیلات بانکی عشایر استان از محل منابع قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته پنجاه درصد رشد داشته است‌.

وی افزود: در سال گذشته امورعشایر استان بعنوان دستگاه مشمول برخوردار از تسهیلات جز ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه جهت حمایت و توسعه تولیدات در جامعه عشایری مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال به عشایر استان اختصاص پیدا کرد که با جذب بیش از ۹۰ درصد این اعتبارات از دستگاه‌های برتر در جذب تسهیلات شناخته شده است.

وی اضافه کرد: با افزایش پنجاه درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۳ و تخصیص رقم ۵۱۶ میلیارد ریال، انشاالله شاهد تأثیر گذاری موثرعشایردر تولید گوشت قرمز باشیم.

ابیت با اشاره به این نکته که استان قزوین از استان‌های دارای جمعیت عشایری بوده که متأسفانه به دلیل عدم برخورداری از امکانات، خشکسالی‌های متمادی در استان و فقر مراتع، موجبات کاهش دام عشایری و تغییر حرفه از سوی عشایر شده است ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های صورت گرفته در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی، پرداخت تسهیلات و… شاهد رونق بیش از پیش سبک زندگی عشایری و تولیدات در جامعه عشایری استان باشیم.

نظر شما