شناسهٔ خبر: 67668802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان:

۸۵ درصد کمک‌های بهزیستی در کردستان از محل مشارکت‌های مردمی است

مدیرکل بهزیستی کردستان، با بیان اینکه کردستان در حوزه مشارکت‌های مردمی رتبه اول کشوری را کسب کرده و این نشان می‌دهد که مردم استان با وجود مشکلات زیاد اقتصادی هنوز پای کار هستند و کمک به هم نوع را در اولویت قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد کمک‌های جمع‌آوری شده در بهزیستی استان کردستان از سوی موسسات خیریه و مشارکت‌های مردمی است.

صاحب‌خبر -

رسولی امروز یکشنبه (۲۴ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: قریب به سه سال گذشته تاکنون رویکرد سازمان بهزیستی استان، ارائه خدمات مستمری به افراد واجد شرایط خارج از نوبت بوده و این در حالی است که روند در گذشته این گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی بر اساس مسکن، اشتغال و معیشت افراد بررسی و اولویت بندی شده و بر اساس توان اداره بهزیستی استان این نیازمندی‌ها برطرف می‌شود،‌ افزود: طی سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۶۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قرار داشتند که این آمار امسال به ۳۴ هزار و ۷۶۰ خانوار رسیده است.

به گفته مدیرکل سازمان بهزیستی استان کردستان، ۷۴۲ افراد معلول دارای ضایعات نخاعی در استان کردستان مستمری دریافت می‌کنند که حق پرستاری ماهیانه این افراد افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: ۳۱ مرکز شبانه روزی در استان به ۱۲۳۰ نفر خدمات ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی که بیشتر زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و کودکان بی‌سرپرست را شامل می‌شود ۱۵ هزار و ۸۸۰ تماس در حوزه اجتماعی برقرار شده است که همکاران بهزیستی ورود کرده‌اند.

رسولی اضافه کرد: در کردستان ۱۴۰ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۱۴ مراکز نگهداری می‌شوند و خدمات بهزیستی به آنها ارائه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ارائه مشاوره ازدواج، طلاق و خانواده یکی از اقدامات و خدمات بهزیستی است که سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۶۰ مورد تماس تلفنی و مراجعه به مراکز مشاوره انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به مناسب‌سازی هستند گفت که امروز متأسفانه این مناسب سازی از سوی دستگاه‌ها به خوبی اجرا نشده و معلولان در مراجعه و دسترسی به امکانات رنج می‌برند، این امر می‌طلبد که رسانه‌ها بیشتر از حقوق معلولان دفاع کرده و پیگیر مطالبات آنها باشند.

رسولی با بیان اینکه کردستان در حوزه مشارکت‌های مردمی رتبه اول کشوری را کسب کرده و این نشان می‌دهد که مردم استان با وجود مشکلات زیاد اقتصادی هنوز پای کار هستند و کمک به هم نوع را در اولویت قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد کمک های جمع آوری شده در بهزیستی استان کردستان از سوی موسسات خیریه و مشارکت‌های مردمی است.

وی گفت: ۱۶ کمپ ترک‌اعتیاد در کردستان فعال است که افراد به صورت اختیاری در آنها پذیرش می‌شوند و در کمپ ماده ۱۶ هم معتادین متجاهر نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین گفت: ۴۴۸ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث داریم که زمین ۹۵ واحد به متقاضیان واگذار شده و ۵۶ واحد هم در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

انتهای پیام 

نظر شما